Sälen - fantastiskt!

Vårt sportlov tillbringade vi i Sälen, närmare bestämt i Lindvallen. Jag som alltid avskytt vintern, kylan och alla tjocka kläder, jag har verkligen lärt mig älska vintern! Vi hade helt otroligt med snö, det såg ut som i en vintersaga.
Barnen åkte skidor från det att liftarna öppnade tills de stängde klockan 18.00 och ändå var det ingen som ville avsluta utan de ville bara åka mer. Som vår yngsta lilla Lovelia sa, - mamma, jag får bara mer energi av att åka, jag känner mig så fri!
Efter några dagar i backen så insåg jag att jag inte längre hade någon liten att springa bredvid i liften eller att hjälpa av uppe i liften. Så jag tog äntligen modet till mig och hyrde mig ett par skidor och testade för första gången att åka utför. Att försöka sig på något sådan som vuxen, som aldrig innan någonsin testat, det krävs en hel del mod, då även saker jag gjort som yngre numera kan kännas läskiga då man blivit äldre och tänker mer. MEn, det gick! Ja, jag ser inte ut som en Anja Pärson, åker tom sämre än vår 4-åring gjorde som 1½ åring, MEN jag gjorde det! Vilken känsla. Nu vill jag lära mig bli bättre!
 
Vi har haft en helt underbar vecka med massor av härlig fjälluft och massor av underbar tid tillsammans, så otroligt värdefullt!
 
Skrattat hejdlöst på bästa familjeshowen, Jecko & Jessies galna show! Den bara måste upplevas.
Galna kockar, luftakrobatik, lindans, sång och massor av humor och galna upptåg.
Timea och Lovelia fick också träffa sina Idoler Marylyn och Nathalie.
 
Ätit så otroligt gott på Gustav Bar & Grill.
 
Njutit av varm choklad och härlig atmosfär inne på Ski Lodge.
 
Lite bilder från vår härliga fjällresa:
Utelek efter middagen på Gustavs Bar & Grill
Kväll över Gustavsbacken
 
Barnen fick också prova på under showen.
Fina och duktiga sångerskan Nathalie som också sjunger i bandet på bästa After Skin inne på Experium och Lovelias och Timeas vän Marilyn.
Ja, vår pappa blev också delaktig i showen! Fick sköta trumsolo under det galna tricket Jecko gjorde.
Kockarna, det går inte håla sig för skratt, man vet aldrig vad de bjuder på för att inte säga vad Jecko allt kan hitta på.
Fantastiska Jessie, vilken styrka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0