Sjuksköterska - vägen mot målet närmar sig

Efter ett långt studieuppehåll så är jag åter student på heltid.
Jag är nu inne på termin 5 av 6 terminer så man kan verkligen ana målet där framme.
Just nu är jag ute på praktik och lär mig nya saker varje dag och övar på allt jag redan lärt mig, så klart.

Snubblade över en sida på nätet av en slump. Min lilla dotter Timea såg en liten annons i en tidning med reklam för ett fint stetoskop i rosa som hon genast önskade sig!
Vi gick så klart ut på sidan på nätet och Oj så mycket fint där fanns att pigga upp sin vardag på jobbet med.

Eget stetoskop önskar jag mig också inte bara för att det är rosa, utan för att det känns fräschare med ett eget personligt som man inte delar med allt och alla andra. Alla är ju inte så noga med att göra rent det efter sig utan tror att det gör någon annan, men den där "andra" undrar vem det är?





En söt liten penna kommer göra varje liten patient glad att se på, ett leende är alltid skoj att bjuda på.

Kanske någon du känner snart tar examen?
Passa på att ge bort en välkommen present till den nyblivna sjuksköterskan


Så här fin vill i alla fall jag vara på jobbet och hoppas att alla jag möter blir lite gladare och piggare av lite färg.

Min man tyckte det var konstigt att man inte har sina egna personliga utrustning som tex. stetoskop, när jag sa att nej de får man dela på. Han menade att en elektriker eller så har ju sin egen utrustning som skruvmejslar mm

Så för alla som jobbar i vården har du inte redan sett denna sida, passa på att spana in den idag.
Vårdväskan var namnet på sidan och du kan klicka här för att ta dig dit -->

Jag tyckte i alla fall den var rolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0