Linslusar

Mitt i allt så tog vi en dag fri.
Bara jag och urban, helt på egen hand.
Det var verkligen inte igår.
Så otroligt välbehövligt och helt underbart lyxigt, men för kort.
Vi for med Viking Cinderella.
Åt buffé i mängder, bara pratade och njöt av att få prata till punkt, att äta i lugn och ro.
Tittade på Schlagerbaren med Wallmans Salonger, som höll jätte bra klass och var rikitgt bra.
Dansade till Drifters och där blev vi fångade av kameran.........

Här finns foto på Drifters hemsida.
Är man gift med en Linslus så är det bara att gilla läget (mannen fastnar alltid på foton mm).

Dag 2, tänkte vi se Schlagerbarens familje show med Wallmans Salonger, vi skyndade oss att ta bra platser, nära.
Men aj aj vad vi fick bita i det sura äpplet...............
För INNAN det började så var det Tony Irwings Danscafé.

Ja, vi kan väl titta på det också, MEN, vad då titta!?
Innan vi hunnit fatta ett enda dugg så stod vi där uppdragna på dansgolvet!!
Först drog han upp Urban, förvånad, nej inte jag i alla fall.
Sen frågade han Urban om jag var hans fru.
Urban svarade ja och vips så stod JAG också där mitt på dansgolvet.
Tony sa: - Du har i alla fall bra smak (och syftade på att Urban såg bra ut).
De skulle ha upp 10 par till en "Danstävling"!!!
Tony var lika rapp och bitsk  live som man sett honom i Let´s Dance i TV.
Han bjöd på sig själv samtidigt som han kom med kvicka påhopp på publiken och oss danspar.
Vissa par fick sig både en och två skopor.
Hälften av oss åkte ur redan efter buggen.
Gissa om det var en lättnad att vi var med i den halvan.
Sedan fick de andra paren dansa vidare, både disco, vals mm.

Som om detta inte var nog så blev vi filmade av "Färjan film teamet" som filmade hela danstävlingen
då Glenn var med och tävlade.
Så alla ni som brukar se Färjan, får väl hålla utkik i något program framöver efter oss då.


Ja, i alla fall hade vi en mycket trevlig resa och ser fram emot att kunna få smita iväg bara vi två igen för att hämta lite ny kraft och energi.
Det behöver man verkligen göra lite oftare och kanske lite längre.

Ikväll är vi bortbjudna till Timeas Gudmor och e av mina bästa vänner Sofia med familj.
Det ska bli så roligt att träffas, vi gör det alldeles för sällan.
Ser fram emot en trevlig kväll och än så ser också solen ut att tänka sig hålla oss sällskap.


Kommentarer
Postat av: Maria

hej! Vad härligt med en resa på tu man hand. Kul att ni fick dansa hehe Kram Maria

2009-05-22 @ 13:56:41
URL: http://mariasdagbok.blogspot.com
Postat av: Dal

Hej!

Vilken härlig resa!

Jag kanske är lite för på nu, men jag är på väg att börja bygga ett hus, och vi har nästan bestämt oss för kärngården, o jag skulle såå gärna vilja se bilder på hur det ser ut där inne nu! har kollat lite i arkiven men det verkade inte helt klart då..

Supertack på förhand!

2009-05-22 @ 19:04:22
Postat av: Annika

Kul med en tripp på tu man hand. Och ni lär ju inte glömma trippen i första taget ;)

2009-05-27 @ 08:45:34
URL: http://detaljerna.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0