Altanen tar form!

Trots alltid lika fullspäckat schema med, jobb, studier, barnens aktiviteter, hemmet och livet så har mannen i huset lyckats komma en bra bit till med vår fina altan.
I helgen har jag jobbat, men han fixade både barnen oallt samtidigt som han fick lite stunder till att fortsätta  med altanskruvandet.

Här ser man det fina bruna, jag ville absolut inte ha grönt golv.
Så jag är så nöjd med det bruna - så mycket finare, enligt mig.
Ville först att vi skulle ha räfflat golv, men ändrade mig då jag inte var säker på hur det skulle bli med smuts osv.
Detta blir jätte bra, skönt att gå på och huset känns mer komplett.


Titta så fint det blir!


Det blir stort och rymligt -perfekt!


Ja, så har vi de superfina (not!!) gröna plastmöblerna, som jag sagt att han INTE fick ställa dit.
Men så här ser det ut när katten varit borta, då har mössen dansat på bordet!

Nu är det inte mycket kvar att göra, snygga till alla sidor och lägga den sista trallen.
Sen blir det sommarparty!


Men det sista på altan fick lov att vänta.
Vi har köpt häck tillsammans med grannarna.
Så den måste ner. Det spelar ingen roll att regnet vräker ner.
Min älskling går ut i alla väder - det är min man det.

Detta betyder INTE att jag skulle på något sätt lata mig, vill jag bara poängtera.
Jag LOVAR jag ligger inte på latsidan jag heller.

Nu återstår en del pluggande inför morgondagens seminarie då vi ska opponera på varandras arbeten och även bli opponerade på (usch, avskyr sånt).
Men det är bara att gilla läget, har skrivit mitt bästa jag kunnat och förmått och tänker nu som så, att ja duger det inte, så hänger de mig inte.
jag får väl kompletera eller i värsta fall göra om.
Något jag verkligen hoppas slippa för tid är något jag lider brist på.

Kommentarer
Postat av: NYgge

Se till att bygga färdigt nu så kan ni komma och bygga åt mig sen =)



Kul att se denna lilla blogg. Första gången jag är in. Kan mycket väl hända att det blir något ute vid stugan i Midsommar om ni har någon minut över.



Dags att ge barnen krumilurpiller tror jag =)

2009-05-19 @ 10:14:23
Postat av: Anonym

Ni får så fiint, Jeanette ! Men tänk att alltid är det nåt nytt man vill ha, köpte nya möbler till vår altan för nåt år sedan o nu går jag bara o suktar efter nya svarta i konstrotting! men, men man kan inte få allt(på en gång iaf). Lycka till med pluggandet! kram Marie E.

2009-05-19 @ 11:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0