Så är sommaren äntligen här!

Midsommar firades på landet i svärfars sommarstuga.
En lugn o skön midsommar med dans kring midsommarstången, god mat, trevligt sällskap och bra på alla sätt o vis.
På midsommardagen så fiskade Urban med barnen, åkte båt och lekte för fullt.

I går var det så dags för lilla Timeas operation, halsmandlar och körteln bakom näsan är nu borta.
Allt gick jätte bra, nu ska vi bara försöka hålla den lilla pigga tjejen lugn så inga komplikationer uppstår.
I natt sov hon bredvid mig och hon sov så lugnt o tyst så vilken skillnad det blev på en gång - inget mer snarkande.
ag hade lovat henne att fota hela dagen igår, op salen, när de satt nålen och ja allt hon var med om..............
MEN!
Tyvärr!
Alla foton vi tagit senaste veckan, Timeas operation, midsommar, ja allt.
Är nu bara borta.
Laddade in fotona i datorn igår kväll, sen formaterade jag minneskortet, vet inte varför jag gjorde det direkt.
I vanliga fall kolalr jag alltid att allt gått som det ska.
Sen upptäcker jag att inte ett enda av den senaste veckans foton finns.
Endast de förra fotona som jag redan laddat in en gång, de hade jag nu dubbelt av.
Dumma dumma mig!!
Sen kom Urban å att vi sklle testa att ta några foton och se om de blev något.
Ja, det funkade.
Men nu går det absolut inte att ev. lyckas återskapa minneskortet.

Känns så sorgligt.
Inga operationsfoton, inga fina midsommarfoton, när barnen fiskar, dansar kring midsommarstången och allt annat roligt vi gjort under midsommar.

Nu är i alla fall sommaren här hos oss och jag hoppas verkligen den tänker stanna!
Vi bor verkligen så nära och fint till för att gå ner till stranden och bada.
Men att gå ensam med 3 barn som ännu inte en enda kan simma samt att få med matsäck och fika känns verkligen inte enkelt.
Så idag bestämde vi oss, då jag ska vara så mycket själv med barnen hela sommaren och Urban bara har 3 veckors semester, att vi införskaffar en markpool.
Inte lika rejäl som vi hade i förra huset men ändock en pool.
Enda nackdelen med den här är att den måste monteras ner och fyllas om varje år.
Det slapp vi med vår förra.
Så i morgon ska det monteras pool när mannen kommer hem från jobbet.
Så kan vi bada precis när vi vill och kan gå till stranden när vi kan gå båda två.

En sandlåda har Urban börjat med till barnen men nu saknas det bara sand till den så kan det grävas och byggas - Timea väntar ivrigt på att få inviga den.





Kommentarer
Postat av: Sofia

Ni gör alldelens rätt som införskaffar en pool :-).

Vart köpte ni den och vilken modell samt pris? Jag vill också ha en, men inte alltför avancerad. Vi har ju bara 3 veckors semester, sent i år, och det är inte alltid man känner för att dra iväg till en badsjö efter jobbet...



Kram på Er!

2009-06-25 @ 06:18:31
URL: http://samuelssonsdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0