Idag har jag gjort det!

Jag har varit på mitt första spinning pass på över 8 år och 10 kg sen.
I mina tankar fanns funderingar som kommer jag klara det, kommer jag svimma eller kräkas?
Men jag fixade ett helt pass!
Super nöjd!

Nu väntar the och smörgås efter en skön dusch.
Sen ska jag i säng, ovanligt tidigt för att vara jag.
Men i morgon är det min första dag på min VFU (verksamhets förlagd utbildning)
Jag ska vara på barnpsyk och ser fram emot det, tror det blir intressant och lärorikt.

Enda dilemmat är barnen, usch vilka tuffa tider de kommer få på dagis de närmaste 5 veckorna.
Vi har ju ingen farmor eller mormor här som kan hämta tidigare eller låta barnen få vara lediga en dag eller två.
Så hoppas Urban kan ta en eller två F-dagar i alla fall.

I och med denna situation så har jag faktiskt börjat fundera i andra banor inför sommaren.............
jag kanske inte ska jobba alls i sommar eller bara jätte lite, fast då kanske jag inte får något sommarvik alls om jag inte kan jobba hela sommaren.
Men för mig och även säkert för Urban så har det varit en tuff tid med en heltidsstuderande småbarns och tonårsmamma.
Men tänk då vad tufft det också varit för barnen, med långa dagar på dagis och en mamma som nästan jämt läser och läser.
Jag har lite föräldra dagar (ja de blir man inte rik på) så även om jag inte vill sätta sprätta på ala dagar då jag tycker det är skönt att kunna vara ledig på sommaren någon vecka med barnen fram tills man har ett "riktigt" jobb och kan få semester.
Men kanske kan jag ta ut en del av dem och ändå spara såd et räcker till någon vecka nästa sommar med.

Ska räkna på det, för den här tiden med barnen får man j aldrig tillbaks och tiden går verklgien SÅ fort!

men bäst vore om jag kan få jobba bara LITE, så de inte glömmer mig och får in en fot där jag sen vill vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0