Baka och laga mat

Ja det hör till mina intressen.
Jag verkligen älskar att baka, laga mat är också roligt.
MEN, oftats så fastnar man i den där vardags trista matlagartvånget.
Då är det inte lika skoj längre.

Men att få prova lite nytt, göra något extra gott elelr mer festligt, åh då njuter jag verkligen.

Så såg jag denna......



En KitchenAid från Frapp (fotot är från Frapps Hemsida)
Med den ståendes på vår bänk i köket skulle till och med vardags matlagningen åter kännas rolig igen!
Den är verkligen en fröjd att se på och underlättar matlagningen och bakningen avsevärt.

Så nu står den näst högst på min önskelista.
Nej inte högst......... där står en står en utlandsresa med sol och bad.

Tror förstås inte att jag kommer få den eller utlandsresan, men önska det är än så länge GRATIS och man får önska sig så mycket man bara vill.
(har en syster son som länge ösnakde sig ett syskon, en jul när leksakskatalogen kom så satt han sötisen och kryssade bara alla bebisar i leksaks broschyren. Mamman sa men A du ska kryssa på de leksaker du ösnkar dig. Men mamma man får väl önska vad man vill)

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Jag har en äpplegrön. Den är lika underbar som den ser ut. Använder den nästan varje dag så jag kan verkligen rekommendera ett köp. Eller tipsa tomten kanske..

//Charlotta.

2008-10-22 @ 16:28:06
URL: http://hemmaplaner.larssonslounge.se/
Postat av: maria

och jag har en svart som får jobba på duktigt nästan varje dag;)



Hoppas tomten ser dig i år...



// Maria

2008-10-23 @ 15:13:02
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Monica

Den har redan placerat sig högt upp på min önskelista också! Bra tips (hoppas nu bara maken är in här och läser att jag vill ha en...)

2008-10-23 @ 19:41:57
Postat av: Hanna

Måste också berömma denna underbara maskin! Har en i vit och jag är såå nöjd med den! Stänkskyddet är super när man har små hjälpredare, inga fingrar riskeras och man behöver inte vara så pricksäker när man ska häll i ingredienserna.

2008-10-24 @ 09:32:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna

Helt i min smak! Skulle själv inte ha något emot en sådan makapär! Håller helt med om att det är kul att både baka och laga mat, men vardags tristessen kan man vara utan. Tack för dina fina inlägg i min blogg! Värmer alltid! /Kramisar Anna

2008-10-24 @ 18:50:36
URL: http://familjengoransson.blogg.se/
Postat av: Martina

Lille systersonen fick ju sin önskan uppfylld till slut, så det är aldrig fel att önska!

/Mamma till A och lillasyster E

2008-10-27 @ 10:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0