Tapet och färgfunderingar

I helgen så var vi uppe vid huset hela familjen.
Tack för att vi fått låna svägerskans fina husvagn.
Bara att få sova i husvagn är spännande nog för barnen som verkligen uppskattar det, supermysigt.
Vädret var inte så bra som vi hoppats så det blev inte så mycket plockande ute som tanken först var.
Men Urban fortsatte måla, det är också kalkat och klinkrat i badrummet nere nu, jätte fint blir det.

Sen så har även köksstommarna kommit på plats.
Men självklart kan inte allt få gå smärtfritt.
När de ska packa upp den specialsågade bänkskivan så är så klart mitt delen skadad i ett hörn. Det syntes inte utanpå emballaget utan först när man packade upp den.
IKEA lovade idag att vi får en ny bänkskiva om 3 veckor.

Vi funderar vidare på våra tapeter och färgen i huset och även fasad färgen.
Har sett ett hus med så otroligt fin fasad färg, ja ett superfint hus överhuvudtaget.
Idag var vi ute och gick en promenad på området och ägaren av huset var ute, så jag passade på att fråga vad de har för färg.
Så nu har vi fått färgkoden till den fina färgen. Men inte nog med det, hon kände till vår blogg och mitt färgdilemma, så vi blev inbjudna att kika på deras färg inne. Supersnyggt! De hade valt Stockholmsvita väggar och hade det precis så stilrent och snyggt som jag verkligen vill ha det.
Tack så jätte mycket för visningen, det löste flera av våra val.
Bland annat så är jag återigen inne på min första tanke, att vi inte ska ha så mycket tapeter allas, utan hålla oss till övervägande vita väggar rakt igenom hela huset, med vissa undantag då.
Även Isacs rum kommer troligen bli vitt, då jag inte vill ha fonden mot fönsterväggen, utan istället satsa på snygga inredningsdetaljer i rummet.

Idag har jag myntat ett nytt uttryck också som troligen säljaren på en viss tapetaffär troligen kommer använda sig av när hon har kunder (troligen av kvinnligt kön) som ska övertala sin partner till att köpa en viss tapet eller så.
" Du vet inte om än att du gillar den, men jag vet att du kommer tycka om den om ett tag" (ja när jag hunnit tjata in den ordentligt, visa, prata om den osv.)
Jag har nämligen fastnat för en sååå snygg tapet som jag vill ha vid matbordet som fond.
Men U är inte lika övertygad, än.
Men det kommer han bli, hoppas jag. Det var lika med den Hanna tapet vi hade i matrummet i förra huset, så det löser sig.

Fhilip har vart och träffat sin nya blivande klass idag och vi har ikväll vart på föräldramöte.
Jätte bra verkar det bli Sen träffade vi flera blivande trevliga grannar som också har barn i samma klass.
Emellan mötet med klassen och föräldramötet så vart vi kvar och passade på att shoppa lite.
Min schyssta vännina Linda hade föreläsning i F dag så hon tog med Fhilip tillbaks till A när hon slutade så slapp han vara kvar med oss och kunde vara med på sin fotbollsträning.
Mormor och Morfar hämtade de små barnen på dagis och hade hand om dem.
Så pusslandet idag fick vi ihop bra.

Vi hade tänkt lägga upp lite bilder, men får göra det i morgon istället då överföringen på sidan inte verkar fungera ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0