Får man ändra sig?

I tisdags var vi till huset igen.
Vi for upp med barnen och de somnade skönt i bilen och var bara att lägga direkt i husvagnen där de sussade vidare, utan problem.
Mamman fick plugga hela kvällen och pappan målade tålmodigt, igen.
Dock så fungerade inte värmen i husvagnen och jag som annars är frussen av mig höll på att frysa ihjäl.
Barnen de låg så tätt tillsammans och med pyjamasar och varma täcken så de verkade inte ens ha märkt av hur kallt det var under natten.

Dagen efter var det dags för inspektion av målningen.
Men näej, jag vet inte. Urban själv visste inte heller.
Det såg onekligen ut som vi målat väggarna med samma kulör som taket.
Ja snyggt tycker jag då, men sen kommer då listerna till detta och även köksluckorna.
Risken är att luckor och lister kommer se nikotingula ut.
Det är INTE snyggt!

Så nu överväger vi att prova även Nordsjövit.............
Ja man får ändra sig, så länge inte maken får nog av allt målande.

Lite roligt, jag träffade en kompis på Expert i veckan och hon har själv byggt nytt hus för några år sen och är en sån person som kan allt om inredning och har otrolig koll på allt och bra smak osv.
Vet att även hon ändrade sig med deras klinkersgolv i hallen och köket.
Det var bara för hennes tålmodiga man att lägga nytt golv.
Så även de bästa kan ändra sig och hon undrade nu om jag kommit på några val jag redan hunnit ångra.
Ja, några såna val kan jag onekligen räkna upp ett antal.

* Jag skulle absolut ha haft microlit i taket i den öppna delen, för att få ett helt slätt tak, jag tycker det är supernyggt när det är slätt och rakt.
(men när jag kom på det så hade Urban redan målat taket 3 ggr och vägrade göra om hela processen, även han har sina gränser)

* Jag skulle ha tagit en stängd trapp och gjort en klädkammare under trappen, när jag väl kom på det, så gick det inte att ändra valet av trapp. Tror heller inte någon annan vill byta sin valda stängda trapp mot min öppna, annars så finns ett byte här för den som ångrat sig åt andra hållet.

*Jag och Urban är eniga om att hade vi vart in ett lika hus inna så hade vi insett att vi skulle minskat den öppna deln en aning till för att bredda hallen uppe (vi har ju ett extra rum inritat som inte finns på orginalritningen) Det hade blivit en bra öppen del ändå.

* Sen kanske vi även skulle valt att ha en vägg istället för räcke uppe ner mot den öppna deln, så som Kornett har.
Snyggt med räcke, men med 3 små barn........ hm, ja vi får väl se vad vi känner då vi väl flyttat in.


* Urban hade velat haft ett mindre fönster i sovrummet, det går för långt ner mot golvet anser han.


Men trots det så känns det som små felval, så vi är ändå hittils nöjda med våra val och tror att huset kommer bli jätte fint.

Detta med färg och så är väl mest att man vill att allt ska bli så perfekt och att man är rädd att välja fel och ångra sig sen.


Kommentarer
Postat av: Petronella

Jag håller helt med, man är ju lite skakis för att man sen står där o tänker-Okeeey... VAD tänkte vi på när vi valde detta??? Det e tur man kan måla om iaf;o) Väggar o sånt är ju lite mer komplicerat.Kram P.

2008-05-19 @ 23:01:03
Postat av: Klas

Kul att se att det rör på sig för er, tråkigt för U att behöva måla om men det gör ni nog rätt i. Vi hade som sagt en väldigt ljus färg förut den hette 500 någonting. För utom att lister mm ser lortiga ut så synslorten på väggarna ganska bra. Vi har i alla fall fått beställa vårat hus nu äntligen :)

2008-05-20 @ 15:12:13
URL: http://hus.germunder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0