Grunden gjuten

Efter skolan var jag förbi tomten och tittade.
Och nu är grunden både för huset och garaget gjuten och inplastade.

Det ser också ut som att diket bredvid garaget nu är igenfyllt, bra.
Och gruset framför garaget är utplanat.

Det blåste kallt som bara den, såna gånger tänker jag när man hör att Falun jämt är så kallt, att hur kan jag tänka mig det, jag som älskar sol och massor av värme. Men hoppas att alla som säger att Falun jämt är så kallt har fel.

Bilder från ett kallt och blåsigt Källviken.............

Här står jag bakom grunden till vårt hus.

Snett från sidan, garaget är till höger om, utanför bilden.


Här är garageplattan och det utplanade gruset.


Från sidan av grunden. Garaget bakom mig.

Väl hemma så åkte jag och Urban iväg till färgbutikerna i stan (2 st) och kollade på kakel, klinkers och tapeter.
Så nu har vi flera kilo tapetkataloger hemma som vi ska kolla mer i, vilken djungel. Det finns ju hur mycket som hellst!
Men en sak är vi eniga om, övervägande delen av vårt hus kommer att gå i vitt, även inne.
Utsidan av huset spånar vi på att det ska vara vitt, men kanske att man kan ha något svart parti av huset, men vart? Har kikat för mycket på Kornett kanske, men det huset är så snyggt.

Nu är vi eniga om tvättstugans golv också, det blir vitt och svart rutigt! Yes!

Är det någon som har tips på bra belysningsaffärer? Tänker mest på utebelysningen, vi vet hur de ska se ut på ett ungefär (se inlägget från igår).

Undrar om Myresjöhus ger oss bonus för att vi försöker och snart hoppas att ha lyckats övertala både min syster och en av mina bästa vänninor att också bygga och hellst av allt också köpa en tomt i Källviken, det finns ju några ledig ännu.

Häpp! Då var det natt igen och timmen alltför sen.
Så nu ska vi i säng i morgon väntar en ny dag på högskolan med kapillärprover och ergonomi, jätte skoj!
Urban har en heldag med barnen och jag tror att de tycker att deras dag i morgon med ska bli jätte rolig, framförallt skönt för barnen att få vara hemma med pappa i lugn och ro en dag.

Kommentarer
Postat av: anette

Kul att få se bilder (inte så många som fattar att det kan vara kul att se bilder på en inplastad grund) :). Svart/vitt golv är jättesnyggt i tvättstugan tycker jag, kanske för att vi ska ha det. Jag ser fram emot att läsa mer här om tapetval och kakel och klinker, det är verkligen en djungel.

2008-01-23 @ 09:04:35
URL: http://vibyggerhus.blogg.se
Postat av: Sofia

Tänkte bara tala om att Inge var förbi och tittade till bygget i går (onsdag). Han sa att det såg bra ut :-).
Hoppas vi syns på söndag!
Kram

2008-01-24 @ 20:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0