Golvvärme

Idag var det dags för rördragning till golvvärmen.
Urban åkte upp en sväng för att kolla läget.
Nu är alla slingorna på plats och i morgon ska de lägga på armeringsnätet och så blir det eventuellt gjutning på torsdag.
Lite bilder (de är klickbara, blir större om man klickar på dem)
   
  

 
Blivande garage plattan



Själv har jag tenta vecka denna vecka så all min vakna tid går åt till att plugga inför den, men det känns verkligen inte som att något går in i huvudet alls. Får lite lätt panik över alla system och termer som ska in på hjärta, lungor, immunologi, blodet, temepraturreglering osv.
Men på fredag är det tenta skrivning och då ska jag även ta mig en sväng till tomten för att se hur arbetet går framåt när jag ändå ska åka upp.

Har inte haft tid att skriva i söndags om en helt annan sak än huset då, men vi var med våra barn till vårt nya badhus här i stan. Det var verkligen långt över min förväntan. Jättebra! Så modernt, snyggt och fräscht. Och barnen hade verkligen jätte skoj!
Vi var 4 familjer med barn som passade på att umgås och ha en super trevlig söndag ihop tillsammans med alla våra barn.
Vi har redan bestämt att detta ska vi göra fler söndagar. Då kanske tom. jag vågar mig på Magic Eye, den häftiga vattenrutschbanan.

Urban lusläser elritningar och börjar stressa på mig att jag måste börja bestämma mig för vart det ska vara lysen någonstans.
Så nu ska jag fundera lite på det innan jag hoppar isäng, ännu en alltför sen kväll som vanligt i vår familj.
Dygnet har alltför få timmar vi skulle behöva ha det dubbla.

Kommentarer
Postat av: anette

Känner igen det där med för få timmar på dygnet :). Kul att se hur bygget fortskrider, om någon månad är det dags för vår grund. Får man fråga varför en del slingor är markerade med rött och en del med grönt på skissen?

2008-01-16 @ 08:28:26
URL: http://vibyggerhus.blogg.se
Postat av: Vicky

Bra att du lägger ut bilder så att man har något hum om hur det ser ut från grunden. Var i Borlänge i måndags och köpte hus, så snart smäller det för oss oxå. Spännande, kul & dyrt!! Må så gott & lycka till med tentan.

2008-01-16 @ 10:34:02
Postat av: Sara

kikade in lite innan jag sjka fara hem, är väldigt sugen på ett nytt kök. Suck!

2008-01-16 @ 17:13:09
Postat av: Annika

Gissar att tentan gått bra :) Kul att få följa bygget.

2008-01-18 @ 19:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0