Då har grävningen tagit fart!

I går åkte Urban till tomten för att titta till och även planera tillsammans med Grävkillen för det fortsatta arbetet med att iordningställa tomten för att kunna gjuta grunden till huset och garaget.
Han passade även på att ta ett snabbt möte med vår säljare Roger för att checka av lite punkter.
Men allt flyter på som det ska.
Vi fick också ett datum mer exakt när själva huset kommer, det blir den 11:e februari.
På Isacs födelsedag! Han fyller 4 år då och kanske tar vi en tur upp och kikar på det hela då.
Det tror jag kan bli en spännande dag för en blivande 4 åring som gillar alla slags maskiner.

Lite bilder passade Urban på att ta också när han var upp.
Så här såg det ut:








Jag sitter och grubblar över hur litet det ser ut.......
men Urban försöker lugna mig med att så säger alla innan huset väl är uppe.
Dessutom ska det även på en ovanvåning på det hela också.

Ja, ja han har säkert rätt.

Kanske hinner jag förbi en sväng på torsdag för att se det på riktigt och även hur långt det kommit då, jag ska ändå upp och göra labbar på högskolan då.

Annars så känns det som om det bara snurrar "hus" i mitt huvud just nu, fastän det borde vara mer anatomi och fysiologi i huvudet nu med tanke på att jag snart har en tenta.

Ett annat huvudbry är att jag ångrar redan vårt dörr val!
Jag vill ha med tre fyrkanter på rad istället för med runt fönster i som vi nu valt.
Men det är väl bara att förlika sig med tanken, valt är valt.
Skulle stått på mig lite mer om just dörrarna, men jag vill att vi båda ska få känna att vi väljer och inte bara jag.

Ett passande citat kanske:

"Glöm de problem du har idag, för i morgon kommer nya"




Kommentarer
Postat av: anette

Vad kul att du hittade mig så att jag hittade dig! Våra hus är ju väldigt lika så det ska bli extra roligt att följa er.

2008-01-09 @ 11:49:04
URL: http://vibyggerhus.blogg.se
Postat av: daniel

hej och välkommna till Källviken :)Kul att de kommer fler.Jättefint hus ni ska bygga, var kommer ni ifrån? De kommer lite fler barn just nu har de varit 5 barn så de blir nog bara mer och mer Min dröm är faktiskt också att bli bm men jag har ingen ork istället att plugga :) och eran granne i lommen Marie hon jobbar på förlösta avdelningen hon tog emot oss när vi kom ifrån förlossningen med Meja.
Få se om vi ses i källviken försöker vara där och hjälpa till då och då medans Daniel är där varje dag.

MVH Matilda

2008-01-10 @ 07:35:47
URL: http://husbyggetfalun.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej vännen! Oj vad roligt att föja ert husbygge!! Jag lånar med ditt citat! Så bra! Kram / Maria

2008-01-10 @ 09:41:55
URL: http://www.mariasdagbok.blogspot.com
Postat av: Vicky

Jättekul att följa ert husbygge! Vårt bygge tar start 1 april. Skall till banken i eftermiddag och träffa Fiskarheden på måndag då köket skall ritas och huset beställs.

2008-01-10 @ 11:45:17
Postat av: Linda Svensson

Hej, vad skoj att "träffa" dig. Vi kikade på Kärngården för några år sedan när de hade det som visninghus här nere i Malmö, jättefint är det, men vi var inte i husbyggartagen då... Kornett och Kärngården är ju väldigt lika. Det är så roligt att följa andra som bygger samma eller liknandde som en själv.
Ser fram emot att följa er resa.
/Linda.

2008-01-10 @ 15:08:50
URL: http://villasvensson.blogspot.com
Postat av: daniel

Hej igen!
Nu har jag precis varit förbi vid eran tomt med ett el-byggskåp, så snart har ni el inkopplad! Det är mycket möjligt att det är just jag som kommer att dra elen i erat hus framöver ! //daniel

2008-01-10 @ 15:51:13
URL: http://husbyggetfalun.blogspot.com/
Postat av: Inge

Ser bra ut så här långt...
Hoppas stt allt går som det är tänkt!
Tja ba //
Inge

2008-01-14 @ 13:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0