Snöskottning

image65
I helgen så vart det pulkaåkning med barnen hela söndag förmiddag. Gissa om vi hade roligt både stora och små.

Efter allt snöande som varit så åkte Urban upp till Falun i går för att skotta av runt om och se till att plattan var isfri inför ställningsbygget som ska påbörjas.
Både Fhilip och Isac ffick följa med pappa och hjälpa till så det var två glada och stolta killar som följde med upp.
Samt att Urbans svåger Pelle och systersonen Henric var snälla och hjälpte till.
   
Det var långt mer snö än alla räknat med.
Så det tog de blev borta hela dagen, visserligen med restid och mat tid inräknat.

Små killarna var glada för att få äta på Mac Donalds och sen var det superspännande att titta när de kom med byggställningarna.
Hellst hade de nog velat vara kvar och titta när de byggde upp dem också, men alla var trötta och det är en bit att åka hemåt så de får se ställningarna färdigbyggda på måndag, dagen D, när huset kommer.

Isac väntar ivrigt på den dagen, att både fylla år och sen att huset kommer och de ska få se när de reser huset, är hur spännande som hellst för en liten kille.

Lite tapetfunderingar då:

 
Den här har i alla fall Tim bestämt sig för och den kommer från Intrades kollektion Bazar. Den går i svart med svart blankt och grå sammet.
Han kommer ha en fondvägg med den och resterande rummet vill han ha i vitt.
 
Emelie ska ha denna från Midbec s kollektion Imagine, den går i brunt med metallic
Den vänstra bilden från deras sida och den högra ur tapetkatalogen.
Emelie vill också ha en fondvägg med tapet och resten av rummet i vitt.

Sen har vi Timea då.........
jag skulle ju promt ha den tapet vi nyss gjort om hennes förra rum i en ECO kollektionen Lust, men den finns inte längre *snyft*

Jag hade inte hunnit tröttna på den och var så inställde på den. Nu måste jag tänka om och det är så svårt.
Har tittat på denna:

Den är från Sandberg Tapeter kollektionen Emma & Milton och heter Solvej.
och denna

Från Midbec Keek a Boo Star
och denna

Den vänstra fonden med de stora hjärtan på. Kommer och den kommer också från Midbec
Gillar också den här....

Den är från DecorMaison

Till småkillarna har jag inte hittat så mycket alls som jag gillar men här kommer en i alla fall

Den är från Sandberg Tapeter Emma&Milton och heter Kevin

Så alla tips och ideér mottages tacksamt!!
Har du ett tips på en fin passande tapet för två små killar på 4 och 5½ år så skriv en rad i comments eller i gästboken
Ja även tips på tapeter till en liten tjej på 2 år med så klart.

I hallen har vi en perfekt yta att ha den här fina tapeten på, resten av hallen kommer gå i vitt som det mesta av alla gemensamma ytor i huset kommer göra. Hallgolvet blir klinker  i svart skiffer. jag tror det blir snyggt ihop.

Den är från Borås tapeter och heter Linne´ och den är så fin tycker jag.

Vårt sovrum är vi inte helelr överens om än hur vi vill ha det.
Först hade vi sagt brun/caffelatte fond och resten vitt, det är enkelt mjukt och skönt och känns inte rörigt när man får in möbler osv i rummet.
Men sen såg jag en sån snygg svart tapet på färgaffären sist vi var dit, vitt och svart är också supersnyggt.

Men vill ha en Malm Ek säng från IKEA och den gör sig nog bäst i ett brunt/vitt rum, visst kan vi köpa en vit annars,  men usch så svårt, jag får verkligen beslutsångest.

Sen har vi på den väggen där vi tänker ha sängens huvudände två vertikala fönster högt upp.
En möstrad tapet går bort då tycker jag då det ger ett rörigt intryck, tror jag.

Kanske någon som vill tipsa, ge förslag eller har ideér på ett bra snyggt sovrum som ska vara stilrent och inte kännas rörigt, men vara snyggt och modernt.

Urban fortsätter sina beräkningar för materialåtgång till garaget och planerar för hur han vill ha det.
Han får ge en närmare rapport om det en annan dag.

Kommentarer
Postat av: anette

Ja du, det är otroligt svårt med tapeter tycker jag. Moa (6 år) är i alla fall just nu inne på Midbecs rosa Star men i övrigt är det bara funderingar (finns att läsa på bloggen). Till sovrummet var jag ett tag inne på en mönstrad tapet i svart och grått som heter Front, från Eco tror jag, men jag känner lite som du att det kanske blir för mycket med både mönster och fönster :). Helst skulle jag vilja ha en putsad fondvägg i betongliknande färg men jag vet inte om det passar riktigt. Jag kommer följa era tapetfunderingar med spänning.

2008-02-06 @ 08:23:07
URL: http://vibyggerhus.blogg.se
Postat av: Annika

Snygga tapeter! Jag gillar Sandbergs tapeter, läste någonstans att fondväggar var ute, jag som tycker att det är både snyggt och praktiskt :) Svårt att tänka att ni har så mycket snö, här är det inte den minsta snöflinga...

2008-02-07 @ 17:21:19
URL: http://detaljerna.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åhhhh! Den rosa stjärn-tapeten är ju helt underbar! Vill ha vill ha....
Hälsningar Camilla

2008-02-07 @ 18:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0