Nu är huset på plats!

Grattis lilla Isac på din 4 årsdag!
Vi väckte Isac med sång och paket på sängen.
Han fick sin hett efterlängtade bebis docka, en Baby Annabell, lika som tvlillingkusinerna M ich I fick i julklapp.
Isac blev så glad trots att han var så yrvaken.
Men nu måste dockan få en egen spjälsäng också, lika som Timea fick i julklapp och så en ny dockvagn, jag har bara en skruttig, men Timea har en ny och fin, hm.

Frukost och sen bar det av för nästa stora händelse för dagen.
Vårt väntade hus kommer idag.

Vid 9,30 tiden var vi framme och då såg det redan ut så här........... (Obs! alla bilder är klickbara, så de blir större)
 

 



 
Vårt sovrum              Köket
 
Tvättstugan närmast

Entrén

Vårt sovrum närmast och bredvid är det matrumsdelen

De stora fina fönstrena i vardagsrumsdelen med åstaket

Köket

Våra sovrumsfönster

Vardagsrumsdelen utifrån

Mitt inne i huset och tittar fram mot entrén

Här står vi och tittar nyfiket på vad som händer

Vårt sovrum till vä och matdelen till höger

Samma fast sett ovanifrån

Köket till vä och groventré / tvättstuga till höger

Vardagsrum sett ovanifrån


Vy från vårt hus ut mot området

Fhilip hälsar välkommen i dörren

En smått förundrad Isac, allt är stort och spännande.
 
Sen for vi iväg och åt mat nere på stan, köpte med bulllängd till snickarna och gänget.
Lite shoppande på stan blev det också.

 
På eftermiddagen så hade det hänt ännu mer......

Badrumsföstret på ovanvåningen samt ett sovrum (troligen blir det småkillarnas)
       
    

Nu börjar det bli mörkt men snickarna skulle vara kvar e stund till, men vi for hemåt och kommer tillbaks en annan dag igen.

Nu känns allt genast så mycket verkligare.

Skickar en liten extra kram till min lilla systerdotter som vaknat med gråten i halsen idag och var ledsen för att Isac skulle flytta idag.
Nej sa min syster inte ska han flytta idag.
Jo men huset kommer idag.
Ja men det tar lång tid att bygga huset och de ska inte flytta dit än.

Men snart så är det den dagen.
Och då kommer även Isac vara ledsen.
Men han hade en lösning på det idag.
För F har bestämt att han ska dela rum med sin storebror T (vet inte vad T säger om det *ler*)
Så då kom Isac på idag att vad bra!
För då kan ju min kusin E bo med mig i mitt rum.
Han riuktigt lös av glädje när han kom på en sån bra ideé.
Kusin E är hans absolut bästa vän.

Hälsning till min syster! Annars så är ju alltid tomten bredvid oss ännu ledig så, än kan ni haka på och flytta med!


Kommentarer
Postat av: emma

Massa fina
bilder.
kommentera gärna på min blogg.
och va med o tävla om filten från www.barnlycka.se
info finns på katogorin tävlingar

2008-02-12 @ 00:01:50
URL: http://www.enlitentax.blogg.se
Postat av: Sofia

Så bra det ser ut! Måste vara skönt att det äntligen händer nåt som syns, så det känns att det blir mer "allvar" i det hela!
Vilken spännande födelsedag Isac fick!

Ha det bra så länge!

Kram

2008-02-12 @ 06:30:07
Postat av: Vibyggerhus

Myket fint! Besök gärna vår webbsida för att se andra bloggar!

2008-02-12 @ 07:53:48
URL: http://www.vibyggerhus.se
Postat av: Kim

Vad kul, tack för alla bilderna!

2008-02-12 @ 17:37:01
URL: http://husikavlinge.blogspot.com
Postat av: Martina

Åh, så spännande att följa ert husbygge!
Nu börjar det hända saker.
Längtar tills vi får se det live.

2008-02-12 @ 22:04:05
Postat av: AnnaHanna

Nejmen! Har det kommit redan (känns det som)? Vad roligt.
Så himla spännande att följa allt och du är ju verklige duktig på att uppdatera och visa färger och tapetfunderingar och allt.
Superkul!

Lite sent grattis till lillkillen också.

Kram //Anna

2008-02-12 @ 22:38:19
URL: http://annahanna.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Wow! Vad fort dom dammade upp väggarna, för oss kommer det väl ta år och dar *ler*!!!! Det måste kännas mer verkligt nu! Stor kram från oss oxå!

2008-02-13 @ 11:57:56
Postat av: Monica

Alltid lika roligt att läsa din blogg. Speciellt roligt nu när bilderna på huset börjar komma. Det är ännu overkligt för mina pojkar att förstå att kompisarna ska flytta. Vi kommer verkligen att sakna er här!

2008-02-13 @ 18:47:00
Postat av: Maria

Hej vännen! Vad fint det ser ut!!! Dét kommer bli KANON. Lycka till med tentan! Kram / Maria

2008-02-14 @ 17:05:54
Postat av: Annika

Vad snabbt det går! Så kul att se. Hälsa Isac och gratulera i efterskott också.

2008-02-14 @ 19:12:21
URL: http://detaljerna.blogspot.com
Postat av: Camilla

Oj vad det har gått undan.. Och vad fint det blir..
Jag är riktigt avis på er kan jag lova, skulle också vilja bygga mig ett eget hus, och få som jag vill.. Men vem vet om några år kanske..

Ha en riktigt myssig kväll nu..

Kramis Camilla

2008-02-14 @ 19:59:33
URL: http://millaotrissa.blogspot.com/
Postat av: Linda

Hej vännen!
Vilket underbart hus!
Gissa om jag är nyfiken att komma och kolla ;)
DÅ kommer jag att bli så sugen på att köpa en granntomt!

Kramiz Linda

2008-02-16 @ 10:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0