Inbjudan!

På lördag är DU välkommen att lägga tak tillsammans med Urban.
Eftersom Urban tagit på sig att lägga taket själv på egen hand och jag vet att han aldrig ber om hjälp så gör jag ett allmänt upprop om att känner du dig manad att ge ett extra handtag eller två så är du välkommen på lördag morgon.

I fredags hade jag tenta i läkemedelsräkning och allmän faramkologi, pust, men jag tror att den gick bra i alla fall, det kändes så.
Men i alla fall så blev det en vända ut till tomten på vägen hem från skolan.
Och så här långt hade de kommit nu...................

Här ser man huset på väg ner på vår gata, lite på håll då.
Solsken och en kall men så fin dag var det.

När taket kom på så ser inte huset lika litet ut längre, skönt.
Jag började nästan få lite panik över om vi ens skulle få plats?
Men huste har något större kvadratmeter än vårt förra, men är på 2 plan, men det är klart vi ska få plats i det.

Måste också skriva om dörrarna som jag till en början ångrade mig så för.
Men jag tar tillbaks det, jag gillar dem lika mycket nu som när jag först valde dem, de passar på huset tycker jag, jätte snygga!

Sen gillar jag verklgien de liggande fönstrena vi valt till, de ger huset ett modernare utseende och förhoppningsvis får också in mer ljus, som vi båda verkligen vill ha.

Sen de stora fina fönstrena som var de vi verkligen föll för med detta huset.



I helgen hade vi städning och tvätt hela lördagen, skit trist men ändå skönt när det var gjort och vi äntligen kommit ikapp med den biten.

Söndag, var det Meandi party. Först tror man att nej det är inte så mycket i den här kollektionen jag vill ha, men ser man det på riktigt och man provar på barnen och ser nya kombinationer och sen...... så är man såld och ruinerad!

Idag så var jag åter på högskolan för först en hel förmiddag med HLR, hjärt och lungräddning. En givande dag som verkligen ALLA borde göra åtminstonde vart annat år.
Jag har varit Första Hjälpare i Röda Korset för länge sen under några år och då gjorde man detta varje år.

Men nu har det gamla sättet jag kunnat ändrats och man har ökat kompressionerna till 30.

Det bästa var att vi alla fick varsin egen docka en Mini Anne att öva på.

På det viset fick man ju träna mer, så nu har jag blåmärke på handloven, men det var det värt.

Eftermiddagen var det dags för vår eximination på den praktiska delen av kursen.
Det blev lotten som avgjorde vad man fick för uppgift att utföra.
Jag har våndats inför den hör dagen hela veckan och helgen.
Men helt i onödan visade det sig.
Det gick så bra så, inte ett fel eller misstag alls.
Så nu är det bara grupptentan på fredag kvar sen är det praktik dags och det ska bli både spännande och skönt även om vi har uppgifter att lösa då med, men lite mindre pluggande blir det då och mer praktiskt och det ska bli så skönt.

Sen är det klart med sommarjobb också, jag ska vara på barnkliniken i sommar igen. De hörde av sig till mig innan jag han ringa dem och frågade om jag ville komma tillbaka. Om jag ville? Ja, absolut! Jag trivdes så bra där, jätte bra!

Här är barnen febriga och hostiga så i morgon är det jag som får vara hemma med dem, idag var det Urban som fick ta den biten då jag absolut inte kunde vara hemma med sjuka barn idag.

Måste också säga att det är jätte trevligt med alla inlägg vi får, tack!
Alltid roligt att få respons och även se att en del läser och följer vårt bygge.


Om du vill skriva i Gästboken finns en länk i vänster sida, annars klickar du här!
Annars skriv ett inlägg i comments.

Ha en bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Monica

Skönt att tentan gick bra och kul att se att huset börjar ta form. Minstingen hos oss är hostig så våra barn var också hemma från förskolan idag. Sedan är de lediga tills på fredag. Hur länge planerar Urban att lägga tak i helgen? Mannen jobbar förmiddag, men sedan kan jag "låna ut" honom.

2008-02-18 @ 21:09:20
Postat av: Martina

Huset ser SÅ fint ut! Ännu finare med taket på såklart. Hoppas många ställer upp och att det blir vackert vårväder. T kommer!

2008-02-18 @ 22:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0