Nu är det nog...........

Jag har läst och läst och skrivit och skrivit, ja att plugga tar på krafterna även om det är hur intressant som hellst.
Men nu är det nog, jag tar jullov!
de som känner mig vet vilka höga krav jag har på mig själv, så de förstår säkert hur svårt det varit att sänka ribban så här lågt jag fått lov att göra nu.
Men kände verklgien att nu får den här uppgiften vara klar, vi har tid på oss till den 30 december men jag har suttit hela dagarna och även kvällarna nu i flera dagar och nej den får duga.
Gör den inte det, ja då får jag komplettera och världen går inte under för det.
Känner att både jag och barnen verkligen behvöer få vara lediga, släppa alla krav och måsten.
Så från och med i morgon och några sköna dagar framåt så ska vi ha jullov, ja barnen får ha det fram till den 7 januari och jag nästan lika länge Om jag inte bara måste skriva lite mer på nästa uppgift som vår grupp skriver ihop, men den har jag också bestämt mig för att jag nu är klar med, om inte de andra tycker något annat förstås.



Trots allt pluggande så har vi hunnit med att både julbaka och göra julgodis här hemma. Granen är också framplockad.
I helgen som var hade jag lite öppet hus för mina Me&i kunder och gäster, det var mysigt att få bjuda hem dem till mig och jag bjöd på glögg, julgodis, lussekatter och så klart pepparkakor.
Hoppas de också tyckte det var lika trevligt att få komma hem till mig som jag tycker att det är att få fara hem till mina värdinnor.

Barnen är djupt koncentrerade på att baka, jätte duktiga är de.

Så här goda och fina blev några av alla lussekatter vi bakade.

Så njuter vi lite nu och då med lussekatt och mjölk till barnen och lite alkoholfri glögg till mamma och pappa, det är verkligen så mysigt.

Förra veckan blev jag kidnappad av min bästa vännina Linda.
Så då for vi ner till A och möttes upp av Jessica, sen simmade vi , bubblade och bastade.
efter det for vi till bästa restaurangen i stan där redan kristin och Jenny väntade på oss.
Jag åt en jättegod kyklingfile´med klyftpotatis och tsatziki.
Det blev en jätte trevlig kväll med mycket prat och skratt.
 Timea hjälper till att göra Gucamole till tacobuffen.

Vi har haft besök av våra vänner fam Eriksson med 5 av sina 6 pojkar, det blev en trevlig kväll med tacobuffe´, gino och glass till efterrätt, barnen lekte och stojade och hade verkligen jätte skoj.
Vi ser redan fram emot att ses igen.

I lördags morse så vaknade jag klockan 6 på morgonen av dess ljuvliga ungar.....................

De sjöng så fint och tog sitt uppdrag på stort allvar.

De har övat flitigt hela veckan och är djupt infulerade av sin stora syster som blev Avestas Lucia 2007 och i år fick lämna över lucia kronan till sin bästa vän, som vann i år, lyckat.
 Isac och timea övar för fullt.
 

Vi har haft ganska mycket snö fram tills idag då det börjat töa allt mer, men hoppas det får vara snö kvar över jul.
 
och genast blev det mer fart på barnen när det fanns snö att leka i ute.
Isac och Fhilip älskar sina nya fina Me&I ytterkläder, vi är supernöjda med dem de håller verkligen barnen både varma och torra trots flera timmars lek ute.

Emeli in action på öppet hus hon kommer bli en superduktig frisör och har faktiskt fått klippt Timea häromdagen och det blev jätte fint. Hon är verkligen duktig och har talng för detta så det är inte bara sjunga hon är bra på denna söta tjej.

Inte lätt att fånga dessa busungar på samma foto, de lyser av bus, fart och fläkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0