Husvisning

I måndags blev jag uppringd av vår trevliga säljare Roger på Myresjöhus
Han undrade om han fick visa vårt hus för en familj som skulle bygga ett lika hus som vårt.
Först fick jag panik, nej o nej, det går bara inte.
Jag jobbar jätte mycket just nu och hemmet är helt eftersatt.
Men sen tänkte jag äsch, det fixar väl jag.
Så med knappt 1 dags varsel så ........... voila, inte som när huset var nytt, men ingen behövde i alla fall kliva över leksaker, osv.

Vjuder hem er andra å en husvisning i miniatyr, då det alltid är skoj att se hur andra har det när de bott in sig och det blivit vardag även i ett nytt hus.

 Matplatsen

 Köket

 Vardagsrummet

När vi flyttade in hade vi från början vardagsrummet där matplatsen är och matplatsen där vardagsrummet är nu
Det saknas en Maskroslampa från IKEA ovanför vardagsrumsbordet, men den kommer......

 Matplatsen sedd från övervåningen





 Isacs rum

 Timeas rum

 Badrummet upp

 Fhilips rum

 Emelies rum

 Tvättstugan

 Badrum nere


 Vår hall nere, inte så snygg, öppen osv som jag vill ha den, men bara gilla läget, med en liten söt Sessa som måste ha sina egna leksaker någonstans hon med.
Ja, sen en grind i trappen kanske inte så trendigt och snyggt - men skulle aldrig förlåta mig själv om vår lilla älskling skulle ramla i trappen.

Ska förresten maila och höra med vår säljare om det går att stänga trappstegen, är det något jag ångrar så är det trappen.
Mitt bästa råd - stängda trappsteg, snyggt och bäst av allt, det blir inte lika dammigt under trappen.
Sen att göra en smart klädförvaring/dkrubb under trappen - ja, varför gjorde vi inte det när vi ändå höll på att bygga?

 vårt lilla kontor, har fått flytta upp, då vi behövde utrymmet i sovrummet till vår lilla Lovelia.

 baksidan

 Min duktiga man har även gjort snygga lådor som vi ska ha på altanen eller på framsidan, har inte bestämt platsen än.......



Ja, det var liten husesyn.........

 

Nu ska det läggs nya plattor ute då vi inte kände oss nöjda med det vi lagt innan.
Först ett grundligt grundarbete men snart så..
Men den här gången kommer det bli SÅ fint, bilder kommer snart........

Nu måste jag jobba vidare under tiden lillfia sover middag.
Jag är säljare och säljcoach hos Me&i just idag har de släppt en ny kollektion med kläder för de mindre barnen i samarbete med Cecilia Blankens, helt otroligt fina kläder så nu ska här bokas nya träffar!

 


Kommentarer
Postat av: Linda E

Hej vännen!!

Jag har inte sett din blogg på år o dar! Gud vad fint du gjorde hemma :) Jag blir så motiverad att börja själv så nu ska jag snart avsluta på jobbet och åka hem o röja!!

Kul att se fina bilder på ditt underbara hem :)

KRAM KRAM KRAM

2010-09-29 @ 15:57:43
Postat av: Inga Thordar

Hej hej. Jag undrar om du brukar visa upp erat hus så där? Vi är också en stor familj som ska bygga oss ett hus och vi fastnade för kärngården så fort vi såg det. Problemet är att det är i stort sett omöjligt att hitta just detta huset för att få titta. Myresjöhus har kornett men det är inte riktigt det samma. Ni har i alla fall ett fantastiskt fint hem :) Med vänlig hälsning, inga

Svar: Ja, om vi blir tillfrågade så gör vi det.
Villa Kärngården

2012-07-10 @ 19:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0