Linda årets Mamahjälte ......

Min fina vän Linda är en av de nominerade till Årets Mama - hjälte.
För mig är hon en sann Mama hjälte - en helt fantastisk mamma, kvinna och fru som drabbats av den värsta av alla sjukdomar - inflamatorisk bröstcancer.......
Det är så otroligt grymt och orättvist!
Dessutom är den i hennes fall helt obotlig, den kan endast nu bromsas.

Som Linda själv säger "snart har hennes barn ingen mamma".........

Men den här fantastiska mamman hon kämpar så starkt och tappert, hon ger verkligen inte upp.
Hon tar vara på livet och lever verkligen här och nu.

Hon är en glad fin tjej som är en helt otroligt duktig fotograf.
Generös och omtänksam.
Hon har också startat en insamling till Cancerfonden - Lindas insamling.

Jag har känt Linda i många år genom att vi varit med på samma maillista och jag känner så varmt för denna underbara tjej och det är verkligen en svår känsla  att inte kunna göra någonting för att hjälpa henne och hennes familj i deras fruktansvärda situation.

Mitt i all deras största lycka med att vänta ännu ett barn, nyss köpt hus och bröllopsplanering få ett så fruktansvärt sjukdomsbesked.
Som vände upp o ner på hela deras liv och tillvaro.
Att få ta ut deras lilla bebis i förtid för att påbörja behandlingen.........
Ja, ingen av oss andra kan någonsin förstå vad de har gått igenom eller vad de just nu går igenom.
Men trots allt det svåra en riktig kämpe!

Jag hoppas att ni alla from fredag går in på Mama.nu och röstar fram den här tjejen till årets Mama hjälte för hon är verkligen en värdig vinnare!

Här kan ni se de nominerade i Expressen Årets Mama-hjälte 2010 på Expressen.
De lägger ut ett filmklipp för varje dag.

Lindas filmklipp är så otroligt gripande och väcker så mycket känslor men jag hoppas ingen blundar för den verklighet hon lever i.

Någon dag under den här veckan kommer tidningen Expressen också ha ett uppslag med presentationer och bilder på de nominerade.
Börja rösta kan man göra på fredag på Mama.nu.




Kram till min finaste vän Linda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0