Fredssoldaten

Fredssoldaten

bild lånad på Fredssoldaten

En viktig manifestation som berör många av oss i Sverige.
Idag diskuteras för fullt om insatsernas vara eller icke vara i Afganistan.
Alla får tycka som de vill i den saken.
MEN, vi får inte glömma de soldater som redan är där!
Inte heller deras anhöriga får vi glömma bort.
Dessutom ligger flera andra under träning inför att åka iväg och lösa av dessa soldater som redan finns runtom i världen på olika insatser och uppdrag.
Jag är själv mamma till en soldat.
Det går inte en dag utan att jag våndas inför tanken att han kanske en dag ger sig av ut igen på ett nytt uppdrag, kanske till Afganistan.........
Jag tänker inte ta ställning för eller emot, men jag vill ändå hedra de soldater som är utomlands och gör det som de är ålagda att göra i sina uppdrag och med livet som insats.
Jag vill också sända mina tankar till alla deras anhöriga.
Men också till alla de som har varit iväg och de som en dag kommer att åka........

Det är stort av er alla - kanske så stort så jag inte längre kan tycka att det är värt riskerna......
men sen hörde jag en soldat i TV 4 Nyhetera ikväll som var hemma på ledighet från Afganistan som inte alls tyckte det var fel strategi att de numera rör sig i de farligare och oroligare områdena mot vad de gjort tidigare.Utan hans åsikt var istället, att det kanske är först nu vi gör nytta.

Ja, mina tankar de pendlar oerhört i den här grågan.

men en sak är i alla fall säker!

Jag är egoistisk i en sak och det är att min sons liv är viktigare än alla andras, så jag vill inte offra min son för freden i ett annat land.
Förut kunde jag tycka att det var modigt och stort av honom att vilja åka och göra en insats - men idag, jag vill det inte.
Jag vill se honom gifta sig, bli pappa och allt det som hör livet till.

Men oavsett så vill jag ändå ge allt mitt stöd till alla de som faktiskt är beredda att göra en insats med sitt eget liv som insats mitt stöd och det har jag idag gjort på Fredssoldaten på Facebook.
De är helt opolitiska och vill precis som jag enbart ge soldaterna och deras anhöriga sitt stöd och inte ta ställning för eller emot.
Gör det ni med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0