3 Prinsessor

Jag har 3 helt underbara tjejer, Emelie, Timea och Lovelia - mina fantastiska döttrar - våra fina prinsessor!

Snart så fyller Emelie 19, strax efter så fyller Lovelia 1 år och kort efter så fyller Timea 5 år, så inom loppet av några veckor så fyller alla tre tjejerna år!!

Så under den senaste tiden så har det snurrat födelsedagspresents bestyr i mitt huvud.

Emelie - kan inte skriva här vad vi planerar för födelsedagspresent, men kan tänka mig att på hennes egen önskelista där finns allt från dyra parfymer, kläder och pengar.

Till Lovelia har jag hela tiden önskat mig till henne att vi ska köpa en Rubens Baby docka - helt underbara pedagogiska dockor som ser ut som riktiga bebisar men är helt i lekvänligt tyg.
Så mjuk och mysig att krama - en sån docka som verkligen måste var otroligt roligt att få för en blivande 1 åring.



Alla 4 är helt underbara - men antar att vi får nöja oss med att önska/köpa en
Så den jag gillar mest är då Molly

Molly är helt bedårande söt både med kläder

Men också utan.
 Nappflaska och napp finns så klart också!
Här kan man beställa dessa fantastiska dockor ---> klicka

Timea då, ja hon önskar sig mest Barbie och Barbie och fler Barbie.

Mest en barbie som kusin Emma har, med en delfin som hör till, hon älskar Delfiner.
Hon önskar sig också en vit hund med rosa koppel som kan gå på promenad, den står nog absolut högst upp på önskelistan nu.
 
Men älskar också att baka, pyssla, rita och så.

Detta bakset känns som något som verkligen skulle passa lilla fröken
det kommer från Culina.se

Vilka goda Cupcakes vi kan baka då jag och lilla loppan.

Kanske bäst jag skaffar mig ett så här fint förkläde då så vi kan baka ofta och mycket
Dessa fina finns att köpa här hos Nyttadesign.nu
Sen är det bara fram med de fina receptböckerna jag har från Leila och sätta igång!


Hur som hellst, jag köper hellre 1 endaste bra sak som barnen verkligen behöver, har nytta av eller verkligen önskar sig än 10 paket med en massa strunt.
Jag är så evvinerligt trött på detta konusmtions samhälle, vi köper Så otroligt mycket skräp!
Som vi sen ledsnar sanbbt på eller så går det sönder eller så ville barnet inte ens ha skräpet från första början.
Ja, så ska det sen slängas!
helt galet - man kommer väl aldrig på tanken att ta upp en bunt sedlar och sen slänger dem i soptunnan?
Nej knappast!
Men hur lätt som hellst att köpa skräp som sen slängs i soptunnan - det är ju exakt samma sak!

Så i år - jag vägrar!
Bra saker och hellre dyrar om det är nödvändigt men inte mängder av saker.

Har samma tankar kring julen.........
Har tjatat i flera år om detta.
Kan vi inte strunta i hysterin.
Hyra en stuga i Sälen, mysa, ha det lugnt och skönt.
Hinna umgås, vara ute i snön, spela spel, njuta av en skön brasa.

Livskvalité!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0