Vinterbilder


Vi har otroligt med snö denna vinter, underbart för barnen.
I går snödade det ännu mer så det är bara att skotta idag igen, men jag gillar egentligen att skotta om jag har tid för det, men oftast är det bara ett nödvändigt ont och då är det inte lika roligt.


Ja även de "stora" barnen gillar snön
Tim är snäll och skottar väg åt lilla Timea då snön är för djup för henne att gå i.


Fhilips kompis J på besök med sin familjm så då var vi ute på sjön.

Fhilip och J passade på att spela hockey


Finns inget så mumsigt som att grilla korv ute på vintern.
Jo, varm choklad gjord på mjölk, kakao, vaniljsocker och vanligt socker, mina stora barn kallar den indian choklad, vet faktiskt inte varför, men det är verkligen så gott.

Barnen njuter av sin matsäck ute i snön.


Från i lördags då vi hade med oss Emelie och hennes pojkvän Victor ut på sjön.
Skoj att även de båda tyckte det var så skönt så de ville följa med oss ut flera gånger.


Jag och en rejält nerbäddad Timea

Vi bodde inte dåligt innan heller, Avesta har verkligen så mycket fördelar på många vis.
Men vi har verkligen fått så mycket som ger extra livskvalité så nära in på knuten.
Att bo så här som vi gör nu, ja det känns verkligen underbart!

Så det enda i alla fall jag verkligen kan sakna nu, det är mina bästa vänner, min familj och vårt superbästa dagis/förskolan som Timea haft. Då vore allt perfekt!

Men fler och nya vänner hoppas jag vi får och vi försöker verkligen hålla kontakten med våra gamla också.
Familjen, ja vi önskar så klart att de också flyttade hit, men när vi väl ses så blir det mer kvalitéts tid än kvantitet.
Men visst detta med att kunna få barnvakt i vardagen, elle bara att barnen kan ha en farfar/mormor eller moster/faster som bara dyker upp på besök lite nu och då mitt i vardagen, tror jag både de och barnen och vi saknar oerhört.
Vi blir ju rätt "ensamma"  och mer sårbara då vi saknar detta med att någon kan ställa upp när det behövs.
Dagis/förskolan, ja vår förskola skulle verkligen behöva göra studiebesök på Timeas gamla dagis, inget fel på hennes nya fröknar, alltså inget personligt. De är verkligen så rara och snälla, men det finns så mycket som fungerade SÅ mycket bättre på det förra än vad det gör här. 
Den här kommunen kan bli mycket bättre och måste verkligen börja fundera på hur mycket barn man ska knö ihop i trånga lokaler med för lite personal, kvalitén här är inte bra.
Så vill man få folk att flytta hit måste de verkligen förbättra sin barnomsorg rejält.

En sak är i alla fall säker, vi ångrar inte steget att vi valde att bygga hus här.




Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken tur att ni inte ångrar er!

Då behöver ju inte jag ha dåligt samvete för att jag "lurade" dit er :-)



Härliga vinterbilder!



Kram på er!

2009-03-04 @ 06:12:00
URL: http://samuelssonsdagar.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!!

Jag tror att jag hittat det, på en sida som heter www.scanbex.se =) Det är precis det vi är ute efter så det var så roligt att få se det på bild!!

Ha en bra dag!

//Anna

2009-03-04 @ 09:21:34
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Anna igen

www.skanbex.se skulle det vara =)

2009-03-04 @ 09:41:12
URL: http://dromvillan.blogspot.com
Postat av: osccar

Vad härligt det ser ut av vara:)

2009-03-06 @ 19:31:48
URL: http://theosccar.blogg.se/
Postat av: Lina

men ojojoooooooj! Gud så mysigt!! Här har vi inte ens frost på maken.. suckar.. Inte alls avis :P



Hoppas ni får en underbar kväll!



kram Lina

2009-03-07 @ 19:59:15
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0