Utomlands?

Ja, den känslan har vi haft snart i en hel vecka.
Helt underbara dagar med en sommarvärme helt i min smak.
Det har doftat utomlands.
Känslan när vi gått ner till stranden så har luften stått helt still, asfalten ångar och ja, det känns som när man promenerar från hotellet ner till havet.
Men hotellet har visserligen varit 5 stjärnigt men servicen, den har vi fått stå för själva.
Ja ni förstår att vi verkligen njutit av de härliga dagarna, slappat och badat, druckit saft och ätit bullar och bara myst nere på vår fina badstrand.
Värmen i vattnet är det inte heller varit något fel på - jag har badat!!
Ja, de som känner mig vet att jag är verkligen en badkruka annars, så då förstår ni att det varit minst 25 grader troligen mer.

Cykelkärran funkar utmärkt att transportera ner all packning i till stranden.

Som ett extra plus så har vi de dagar jag vart ensam hemma med alla barnen kunnat ta till vår underbara stora sköna pool att bada i.
Nu håller den 26 grader nästan 27 så det funkar även för mig att bada.
Barnen de badade i den redan samma dag vi fyllde den - iskallt!!







På måndag början äntligen Urban sin semester, välbehövligt och skönt för oss alla.
Inget är inplanerat då vi har en hel del som behöver fixas här hemma men någon dagsutflykt blir det och kanske även en vända till Astrid Lindgrens Värld.
Men det är också skönt att få vara hemma och njuta av allt vi faktiskt har här hemma, vårt fina hus, vår nya fina altan, poolen, stranden, ja att bara leva och vara.

Timea börjar så sakta återhämta sig från sin halsoperation, men fy så jobbigt vi haft i en vecka eller ja mest hon så klart.
Den lilla skruttan har rasat i vikt, inte ens glass har hon velat äta.
Sen har hon skrikit och varit helt ifrån sig på nätterna av smärta i halsen.
Men nu börjar det äntligen se ut som det vänder.

I går hjälpte vi min näst äldste son att montera upp hans platt TV i hans tjejs nya fina lägenhet.
Tänk så stora barn jag har, med egna hem och egna liv.
De kommer få det så fint där.  
Nu ska han söka sig jobb där han med och det känns bra för nu kommer han ännu närmare oss och vi kanske kan ses lite oftare och enklare.

Hade sett fram emot att träffa våra vänner idag, men så blev det nu inte då de fått förhinder så vi får hitta på något annat skoj idag istället.

I morgon då ska vi i alla fall på fest hos en av Urbans bästa vänner P och hans tjej J.
Det har vi verkligen sett fram emot, så det ska bli så roligt.
Barnen ska få vara hos farfar och Ulla och det har barnen också sett fram emot så mycket.

I natt har det regnat och åskat här, men ny lyser solen igen och värmen, den är kvar!
Så nu ska vi ut igen - det gäller att ta tillvara de här fina dagarna.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ni ser ut att ha det bra i värmen!

2009-07-04 @ 00:00:10
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, det ser härligt ut! Hoppas värmen återvänder snart. Kram Martina

2009-07-07 @ 14:03:55
Postat av: Annelie

Hej hej, vi ska bygga hus och funderar på att bygga Kärngården, sökte och hittade din fina blogg :)! Har ni 45 gradig lutning på huset? vet ni vart det finns visningshus där man kan få se Kärngården? många frågor :)!



hälsningar

Annelie i jönköping

2009-07-12 @ 13:53:00
Postat av: JOHANNA

åå så söta bilder!

2009-09-23 @ 12:29:19
URL: http://johannasarea.blogg.se/
Postat av: Lotten

Åh vad jag längtar till sommaren när jag ser det här!

2009-12-03 @ 15:40:43
URL: http://www.din-villa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0