PPA - min nya filosofi!

PPA -  Pris Per Användande
Det är min räddande nya filosofi.
Nu kan jag försvara många av alla mina dyra inköp på ett bra och förnuftigt sätt.

På väg till min Meandi visning i helgen så hörde jag Daniel Breitholtz och vikarien Erika disktera detta på Mixmegapol.
Helt klockrent!

Så här är det förklarade Erika om du köper ett par dyra jeans för 1000 kr men använder dem kanske 100 gr på 4 år, då har de ett PPA på 1 kr per gång.

Min tanke direkt är då att köper du de där impulsköpet billiga jeansen på H&M för 299 kr som du sen bara använder 1 enda gång och never more, då blir det ett PPA på hela 299 kr.

Ja, jag tror ni redan fattat!.

Jag måste ändå säga att jag nog redan levt efter den här filosofien ganska länge nu men adlrig riktigt kunnat försvara den på ett bra sätt, men nu kan jag det med PPA.

Desutom så har enligt min erfarenhet dessutom de dyra märkeskläderna ett mycket bättre andrahandsvärde sedan på tex. Tradera
Då kan man sälja de urvuxna plaggen och finansiera sina nya dyra inköp av barnkläder till sina barn.

Tack Erika på Mixmegapol för din förklaring av PPA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0