Tomten

Ja, det är inte så långt kvar tills Tomten kommer.
I affärerna har man redan börjat plocka fram julsaker och man anar att nu snart så närmar vi oss en underbar tid.
Att få sätta fram ljusstakarna i fönstren och tända julstjärnorna och klä granen, supermysigt.
Förhoppningsvis så kommer också snö. Nu är jag ingen snöälskar egentligen det räcker i december och januari sen vill jag ha vår igen och helslt sommar på en gång.
Men det sköna med snö är att allt blir så vackert vitt, det blir ljusare ute och allt känns lättare än detta mörker som nu sänker sig över oss här uppe.

Men så när jag tänker på Tomten igen så slår det mig att det var mycket länge sen någon Tomte brydde sig om min önskelista........ kanske för att jag inte skickar den till honom, eller för att jag numera är för gammal?
Hm..... kanske Tomten läser blogg?
Eller det gör han nog inte.
Om jag inte slutat tro på Tomten?
Jo kanske det, men det vore ju roligt om han fanns lite grann i alla fall.

Hursom hellst jag önskar i alla fall på.
Idag såg jag detta:

Gissa om jag föll direkt!
Pladask, kan man säga.
Men som vanligt,jag säger det själv så slipper maken göra det, så kollar jag aldrig prislappen först utan tycks vara svag för dyra saker.
Men åh så snyggt det skulle bli i vårt badrum med detta set, skulle kunna nästan nöja mig med tvålpumpen också, den var så otroligt fin.
Om fler blev lika inspirerade som jag så finns de fina VIPP produkterna inne  hos Reunion


En rosa Ipod nano Pink står också på min önskelista. Jag har en längtan efter att få (ta mig) tid till mig själv och långa raska promenader och vad passar inte bättre då än att göra livet lättare genom att spela sina favoritlåtar, så går allt så mycket lättare.
Jag behöver verkligen komma igång med att träna igen, så jag blir piggare och kanske också få bort de där extra 7 kilona innan de har blivit ännu fler istället.

Nu ska jag sluta sitta här och drömma...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0