Altan drömmar!

Urban snickrar som jag skrev tidigare för fullt på vår stora fina altan.
Tänkte visa lite foton




Mer bilder kommer så småningom.

Idag har vi gröna plastmöbler, nästan nya, de var ju helt ok för några år sedan.
Men NU.... vill jag ha annat.

Titta här så förstår ni:

Så snyggt med konstrotting.

Cheltenham från kilamobler.se


Florence/Butterfly från mellbygard.se

Sevilla Estrada brafab.se

Tänk att få njuta av att sitta på tu man hand med sin man i en så här fin Cobra, bild från furniturebox.se
Bara få ladda batterierna, njuta av den sköna varma sommarkvällen, när barnjen somnat gott i sina sängar och det är bara så där lugnt, tyst o skönt!

Men, ja konstrotting går väl bort då vi inte ska ha tak på vår altan.
Men en dagi framtiden när vi bygger vårt uterum på sidan av vårt hus, med en härlig balkong ovanpå, ja då.


Så istället så har jag börjat kika mer på aluminium, tror det står sig bättre i sol och rusk.
Det ska vara silver/grått eller svart.

Detroit från Mellbygarden.se
kanske kan man övertala mannen då det heter Detroit?, Ja jag tänkte, hockey, NHL, Nicklas Lidström, nä, tror inte han går på den.

Stilfullt.
Chicago Mellbygarden.se

Denna grupp gillar jag verkligen, ett stort rejält bord med plats för många!
Dessutom snyggt!
Båstad från furniturebox.se

Vill också ha något till soldäckssidan, jag älskar att sola!
Så snygga sköna möbler att sola, läsa, slappa i...... ja, hur mycket man nu kan få göra det med 3 små som håller en i farten hela tiden.

Tirana från brafab.se

Atoll från kilamobler.se
En snygg stilren solsäng

En till sol/vilsäng denna kommer från Byggahemma.se och heter Nydala


Ja, dessa är också sköna, men känns mer som en poolstol eller strandstol, men ja varför inte.
VIP från kilamobler.se


Dessa skulle passa vår framsida där vi ska ha en liten morgon ute plats för sköna frukostar i morgonsolen
Devon från kilamobler.se


Och en liten grupp till barnen är också något som står på önskelistan
Oscar heter denna från mellbygarden.se

Men ja, det lär inte bli i år vi köper nya utemöbler, men önska  sig får man väl i alla fall göra.

Timea har också en stor önskan!

Hon vill ha en egen lekstuga, en med väggar, en dörr man kan öppna och fönster.
Åh, jag hoppas verkligen vi kan uppfylla denna önskan.
För även jag hade den som barn, men fick aldrig någon.
Min stora tjej Emelie hade också den drömmen om en egen lekstuga som liten, men inte heller hon fick någon.

Men pappan i huset har mer än fullt upp känns det som med altanbygge, el som ska dras i garaget, garaget som väntar på att färdigställas, vår redskapsbod som inte är klar, lampor på huset som ska monteras och kopplas in.
Som om inte detta är nog ska vi hinna sätta en häck också.

Urban ville prompt bygga en lekstuga själv, då de kostar en hel del att köap samt är rätt små.
Men HUR ska han hinna, ibland tror jag han är lite av en tidsoptimist.

Arga snickarn skulle säga, gör klart en sak i taget!

Men skissade lite på förslag till lekstuga i går, jag är inte så duktig på detta, så ta det som det är, man får en uppfattning i alla fall.

Lekstuga 1 på ca 10 kvm

Med Liggande långa fönster på baksidan och stående långa fönster på kortsidorna.


Lekstuga 2 på ca 7,5 kvm m en farstukvist på ca 2,5 kvm


Med liggande långt fönster på baksidan och ett stående långt fönster på kortsidorna.

Om vi skulle köpa en lekstuga så är spannet ganska stort på vad jag kan tänka mig trots allt.

Så otroligt cool! Men aj så dyr!

Kul med funkis!
Men känns lite halvtrist.


Gullig som en barndommens lekstuga.
Helt ok, men roligt att ha något "annat" kanske....

En roligare variant av funkis med mer fönster.

Ja oavsett vad, så Timeas krav är inte så stora, den ska ha väggar, tak, fönster och dörrar som man kan öppna, och hon vill kunna gå in i den.

Men jag tänker att ska vi ändå ha en ska den kunna användas till annat sedan, så lite större, mer ombonad.

Häpp nu ska jag göra klart min uppgift som ska vara inne senast i morgon!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Vad kul att du tittade in till mig så jag hittade dig =)Ser att ni har fullt upp som vanligt..... =)Väldigt fint hus ni har byggt, helt i min smak! Angående lekstuga så var ritning 1 min favvo =)Ha en bra helg! Kram Lina

2009-05-15 @ 22:39:48
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Hanna

Oj så mkt fina bildwer!!! Jag vill ha en stor fin lyxig altan nu!!! Våran duger men det är långt ifrån som man skulle vilja...



De coola BMW-bilarna säljs på "riktiga" BMW... Finns väl återförsäljare i varje stad skulle jag tro!

2009-05-16 @ 19:32:39
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Monica

Vår lilla kille har önskat sig en lekstuga så jag letar också efter en som skulle passa in hemma hos oss.

2009-05-25 @ 21:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0