Vad jag saknat..............

Det jag verkligen saknat är min bästa vän Linda.
Men i torsdags så kom hon och hälsade på då hon ändå hade ett seminarium här under dagen.
Hon passade då på att stanna kvar här över dagen och natten.
Åt först middag, lax i ugn, coktailtomatgratäng med feta ost, potatis och en härlig sallad till samt bröd.

Efter middagen drog vi iväg på bio tillsammans, dessutom ville Emelie följa med och det är
jätte roligt att hon vill umgås med oss också.
Hur lyxigt som hellst, en hel biosalong bara för oss tre.
Emelie skämtade och sa att nu kan vi låtsas att vi är riktiga kändisar som bokat hela salongen för bara oss *skrattar*.
Vi såg filmen "I taket lyser stjärnorna".

En jätte bra film, tänkvärd och så bra.
Vi snyftade alla tre.
Lite te och kvällsmacka och massa prat, mysigt.
Isac lånade ut sitt rum så Linda kunde sova kvar.
Efter att jag lämnat barnen på dagis så han vi med en lugn och skön frukost innan jag skulle plugga och Linda fara hemåt.

Om det är något jag verkligen saknar i min nya tillvaro är det såna här små enkla saker i vardagen, att kunna dricka en kopp te tillsammans med en tjejkompis, bara prata en stund, eller gå på bio osv osv.
När jag bodde i A, så behövde inget planeras eller att man skulle sova kvar, utan då kunde vi bara helt appropå bestämma något och göra det, men som tur är så är Linda en sån supervän som verkligen tar sig både tid och verkligen gör sånt som andra kanske bara säger att "vi borde" eller " vi skulle" men sen blir det aldrig av.

Jag ser redan fram emot vår tjejresa till Sälen till nästa helg, det ska bli SÅ otroligt roligt och lyxigt att få åka iväg ett gäng tjejer och då ska vi åka skidor, bada bastu, äta gott och prata en massa viktigt och oviktigt, bara ha skoj och njuta av livet.
Linda är toppen på att ordna och fixa och se till att planer blir verkliga och inte bara en massa ord.
Jag bangar dessutom nästan aldrig utan är faktiskt bra på att fånga dagen och stunden.
Det är så lätt att man bara rullar på i samma spår och till slut känns allt bara trist och jobbigt, det gäller att ta tillvara de stunder som ges och göra det bästa av dem.
Även mammor behöver få tanka ny energi, så blir vi både bättre och gladare mammor!

Önskar bara att jag hade min vän lite närmare och mina andra vänner också............... för det blir inte alls lika ofta som dessa små vardagavbrott sker numera så det är väl det jag verkligen kan sakna..........

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vad mysigt det låter.

Jag saknar också det där... tjejkompisar att snacka med, skratta med och som man kan vara riktigt avslappnad tillsammans med.

2009-03-07 @ 23:55:26
URL: http://jessicasinspiration.blogg.se/
Postat av: Martina

Åh, det låter som du haft det mysigt både med familjen och väninnan.

Själv har jag lånat lillasysters tvillingar över helgen - det är också mysigt! Hoppas snart jag får låna dina små ädelstenar, saknar er så!

Lycka till i slalombacken!

Bamsekramar

2009-03-08 @ 09:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0