Termin 4

Nu börjar jag termin 4 och det är otroligt vad fort tiden har gått.
Hösten har verkligen varit stentuff med sjuka barn och tuffa kurser, sjukdomslära mm med många tentor och ofta.
Inte undra på att jag kände mig helt slut före jul.
Men nu känns det mycket bättre efetr lite juledigt och nya tag.

På måndag går jag ut på praktik och det är så klart både spännande och roligt men samtidigt lite läskigt, ja just första dagen på något nytt.
Men mest spännande och roligt ska det ändå bli.
Vi har psykpraktik först under 5 veckor sedan ska vi in och läsa igen och därefter följer den somatiska praktiken i 10 veckor.

Har börjat fundera på sommaren också.
ka utomlands som jag SÅ gärna vill, det kan jag nog tyvärr bara glömma.
Vi komemr inte ha råd.
Så då hoppas jag verkligen att vi istället kan åka till vårt älskade Öland och Böda Sand.
Fattas en husvagn, vi får se om vi kan köpa en eller om vi kanske hyr en istället.
Saknar vår röda fina Kabe...........

Jag hoppas jag får jobba på barnkliniken i sommar igen.
Jag stortrivs där.
Samtidigt så är det sista sommaren som undersköterska då jag kan prova något nytt innan jag går ut och är klar som sjuksköterska, så egentligen borde jag kanske passa på att söka även till förlossningen, neonatalen och akuten som också är platser jag tycker känns spännande och intressanta att jobba på.
Men ja, jag vet inte, som jag skrev, jag trivs så bra där och vet vad jag får om jag söker där igen, det känns också tryggt att gå till något man vet och kan.

Vi får väl se hur allt blir, man får kanske vara glad om man får något sommarjobb alls i dessa tider av neddragningar.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tjingeling! Kul med uppdatering här! Var ska du vara på psykpraktiken? Jag kommer att fortsätta försöka värva dig, på måndag träder jag in i psykatrins värld på allvar... Vi hörs, C

2009-01-17 @ 10:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0