Här händer det saker!

Ja vi ligger verkligen inte på latsidan i den här familjen.

Här har det målats mellan regnskurarna.
Vi har lagt plattor i gången på framsidan.
Vi har plockat sten och jag tror nästan de rackarna förökar sig för hur mycket vi än plockat så fanns det alltid ännu mer som kom fram.
Men nu har vi plockat klart, äntligen och sen kom det matjord till oss förra veckan som vi nu fått ut över hela tomten.
Så i går så kom det efterlängtade gräset!

Ja vi har verkligen funderat fram och åter om huruvida vi skulle så eller lägga färdigt gräs.
Men nu är det avgjort vi bestämde oss slutligen för att "fuska" som vår Fhilip säger.

Bara tanken på att försöka få tre små med massor av spring i benen och cykling från att de ska hålla sig från en nysådd gräsmatta, gjorde oss helt slut.
Så nej, det skulle aldrig funka.
Jag kunde inte heller se framför mig att behöva fortsätta att ha all denna jord och lera indragen mer, så NU blir det till att rulla ut gräset.

U planade ut matjorden sent i går kväll med en SJ pall som han drog efter sig för att få det plant och jämnt, vilket jobb.
Idag så påbörjade han dock att rulla ut gräset, ja det är ju inte så bara det heller.
Det tar sin tid och det väger en del också. Sen att det inte är så lätt att se när det börjar bli kväll gör inte saken lättare heller.

Försökte få mina stora killar att komma över hit och hjälpa till, men de hade redan annat inplanerat, synd nog.
Men vi får ta kvällarna som vanligt till vår hjälp.

Hoppas vi får klart det snabbt. För sen stundar garage bygge.
Där har vi ännu inte bestämt oss för om vi ska bygga lösvirke eller vi jag menar U.
Fick jag bestämma så blev det beställt ett färdigt från Myresjöhus, thats it!
Eller i alla fall någon form av byggsats.
Men vi får se. Huvudsaken det blir ett garage med förråd, sen är jag nöjd med det.

Jag ligger i med pluggandet, har redan klarat av den första tentan och på fredag stundar nästa.
Ja vi har en nästa vecka med, så just nu bor jag i mina böcker och lyssnar på föreläsningar så jag blir alldeles stoppad i huvudet.
Det är då det är skönt att bara få ta sina Meandi väskor och åka hemifrån en stund för att hålla en Meandivisning.
Det är verkligen super duper roligt!
Träffa glada, trevliga människor och få visa kläder som jag själv verkligen älskar!

Ni ska få lite bilder också så klart!

Här kommer de

U målar och målar.





I helgen hade vi besök av Linda och Andreas. Så då blev äntligen vårt skärmtak över ytterdörren äntligen ditsatt.
Tack Andreas hälsar U, som fick handräckning, supersnällt.







Det var alles för i dag.

Förhoppningsvis så ska jag updatera lite oftare i bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0