IKEA och inredningstankar.

I går var mina stora killar R och T här och passade alla sina småsyskon.
Supersnällt!
Så jag och U kunde fara till IKEA med min syster o hennes man.
Det blev en heldag på IKEA och en fullastad stor släpkärra och en lika fullastad bil, som tur var åkte min syster o man egen bil, annars hade vi aldrig fått hem allt.

Så nu har vi köpt bänskivor, bänkskåp, överskåp (horisontella), en garderob samt ho mm till tvättstugan.
Så nu äntligen ska den bli iordninggjord, så skönt.

En uppgradering av alla garderoberna gjorde vi också och köpte hem fler trådkorgar, hyllor och backar.

Skrivbord och stol till vår skolkille F blev det också, samt att vi köpte Bestå skåp som vi ska sätta ovan skrivbordsplatsen, förvaring kan man aldrig få tillräckligt utav.

Även jag köpte Bestå till min skrivbordshörna, i samma brunsvarta som jag har på skrivbordsskivan och vår skjutgarderob vi har i sovrummet.
Fyndade även en superskön kontorsstol till mig, så nu slipper jag sitta på träpallen och få träsmak när jag pluggar.

Sen köpte vi lite lampor, bland annat Knubbig, en rosa och en grön.
 


Till Timea blev det en ny lampa

Sen köpte jag skålen Stockholm till matrummet

Samt en vas blev det också som jag ska ha gröna vasstrån i

Ville så gärna ha Vasen Stockholm också i grönt eller rosa, men men man kan inte få allt på en gång, suck

Isac fick en röd lampa att ha på sin fönsterbräda + en till Trofast hylla till alla leksaksbackarna.
Ja samt en amssa annat jag glömt.

Så nu är hela vårt hem belamrat av IKEA kartonger som ska monteras ihop.

Men det får bli i veckan för idag har jag vart ute och sålt Meandi kläder och U han drog till Stockholm för att titta på NHL hockey.
Så nu har jag försökt röja undan det värsta efter helgen och badat och nattat barnen och ja bara sängen som återstår.
Ny vecka med nya föreläsningar väntar, dock har jag ingen tenta denna veckan, dock enj nästa, men det känns ändå så otroligt skönt.
Vi har haft en tenta varje vecka nu de tre senaste veckorna så man börjar känna sig aningen sliten faktiskt.

Lagomt till vi sa inflyttningsfest så sålde vi vår soffa, hm hur smart var det då?
Ja ja, vi ska ju ändå äta mat och behöver plats att duka så det kanske inte gör något egentligen sen hade vi ändå inte fått plats i den allihopa.


Vi ska beställa en Soffa från Mio, en Sit Down i svart som vi tror kommer passa vår stora familj bättre.
jag älskade verkligen vår IKEA Göteborg, men U var inte av samma åsikt.
Jag hade kunnat tänka mig en till sån men men nu blev det en annan och den är jätte snygg och man sitter superskönt i den.
Sen är det bra tt det inte är en massa lösa kuddar så slipper jag störa mig på när alla "sitter" på dem istället för att luta sig emot dem, grr.

 Ett sånt här träd i svart eller vitt vill jag ha i vår hall!
Men till det priset som de kostar lär jag nog bara få fortsätta drömma om det om jag inte träffar på någon händig som gör ett åt mig till en humanare peng.
Men något lär vi i alla fall ha att hänga gästers kläder på, för nu har vi inget mer än garderoben att hänga i.

 Sen något att förvara skor i men även kunna sitta på i hallen kanske inte vore så dumt heller.

En riktig postlåda däremot är vi båda överens om att vi ska inhandla, den vi har nu är kanske inte världens snyggaste.

Till vårt kök önskar jag mig dessa tre receptböcker!
  
Leila, är verkligen helt fantastisk!
Alltid roligt att laga något nytt och få lite variation.



Något från Cult Design står alltid överst på min önskelista
allt från snygga krukor, tvålpump, diskborstställ mm till en
supersnygg ljuslykta från serien Gracilis den grå/svarta är bara hur snygg som hellst!
Till den de fyrkantiga höga krukorna med min favorit blomma i, Orchideé.

Kom på att jag måste visa lite gräsmattebilder också.




Avslutar den här bloggkvällen med lite coola Meandi kläder!

Isac in action, super cool med sin päron tröja som han valt alldeles själv, till detta Meandi mörka jeansen, supersnygga.

Mer klädvisning på barnen kommer kanske en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Jeanette! Vad roligt att få läsa lite om hur ni har det. Jag har halva kollektionen till mina 2 killar känns det som och ändå suktar jag efter mer, canvas byxor t e x. Päron tröjab´n har haf köpt men sak nog ge bort för min man tyckte den var tjejig ;) Lycka till med tentor och allt!! Kram Maria

2008-10-06 @ 07:49:27
URL: http://www.mariasdagbok.blogspot.com
Postat av: Hanna

Oj så mkt fina saker!!! IKEA kan man ju verkligen shoppa loss på. Knappast så man går ut därifrån tomhänt...;-)



Leilas kokböcker vill jag oxå ha!!!!



Ha en bra dag!

2008-10-06 @ 10:12:42
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0