Nytt jobb

Nej det har varken jag eller Urban tänkt oss, men till merit listan kan man kanske tillägga att man kan både måla och tapetsera också.

Idag har Urban monterat garderober och jag har vart målare på heltid.
Idag bestämde vi oss för att måla hela väggen i trappen också vit.
Vi avvaktar och känner efter senare om vi ska ha tapet på den väggen i trappen som vi först tänkte.
Var och tittade på den tapeten vi tänkt oss igen, men nej, det får vänta då vi inte känner oss 100 på att vi vill ha så.

Jag och Fhilip stannade kvar och Urban for hem till de andra barnen.
I morgon ansluter de här igen allihopa och vi jobbar på med att måla, tapetsera och montera garderober samt att det ska städas.

Nu drar det ihop sig, bara 3 veckor kvar till slutbesiktningen.

Mitt uppe i allt så stundar det snart skolavaslutning också.
Emelie går ut 9:an och Tim tar studenten.
Smörgåstårtor brukar jag alltid göra själv, men den här gången så har jag lejt bort den biten.
Ibland måste man inse att man har sina begränsningar, jag är ingen superkvinna, jo kanske är jag det, men även en sån hinner inte med allt.
Det är så mycket annat som också ska hinnas med att ordna med inför detta.
Emelie har dessutom bal kvällen innan avslutningen så en hel del ska ordnas med det också.

Har kikat runt lite på nätet efter barstolar till vår köks ö vi ska ha.
Vi har stolar från vårt förra hus där vi också hade köksö med bar, men den var högre så de stolarna från IKEA måste vi sälja iväg, trots att de i princip är nästan nya.
Hittade dessa på ILVA
image276

Jätte snygga, men prislappen är 999 kr och det vet jag att min man vägrar betala.
image275
Hos Bolagret fann jag annars de här, de har så snygg trumpetfot
den heter Matilde och kostar 799 kr
Eller den här
image277
Som heter Craig från Bolagret, den kostar 469 kr och är kanske mer i vår plånbok då vi ska ha i alla fall fyra stycken plus att Emelie vill ha två utöver det på sitt rum också, så totalt sex stolar. behöver vi
Emelie ska ha en hög vit barskiva på sitt rum, inte så stor, där hon kan ha sin laptop, sitta och plugga osv.
sen vill hon ha tre låga Bestå i mörk brunt från IKEA och ovanför dem hyllor från IKEA också mörkbruna.

Nu ska här sovas då jag ska upp tidigt och måla.

Nyare foton inifrån huset kommer inom kort.................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0