Drömmar och garderober

Nu har vi bestämt inomhusfärgen, tror jag. Vi har i alla fall köpt ut en 10 liters färghink med S 0500-N
Så ikväll, efter arbete, skola, föräldramöte och hämtning vid tåget av dottern som vart i Stockholm och spelat in 6 låtar i skivstudion igår och fortsätter med 6 till idag, så ska vi upp till huset och måla.
Så det blir att ta de små barnen i pyjamas och åka sent ikväll. Visa av erfarenhet så vet vi att det funkar bra att göra så. De somnar gott i bilen under resan och sen är det bara att bära in dem i sängarna i husvagnen och de sover gott vidare.
Känner att vi måste dit ikväll för att måla just uppe vid de höga fönstrena, innan de river golvet där, lite högt att stå på stege 5 meter upp och måla.
Sen ska Fhilip ändå träffa sin blivande klass i morgon bitti igen så vi lär ändå upp dit.

I går och idag så var Murar Gunnar (hemsida kommer snart) och la in golv i entre delen och hallen, det blev klinker stora rektangulära plattor som ser ut som skiffer. Otur nog så var det felräknat så det saknades 5 plattor som de fick åka och hämta och göra klart idag.
Murar Gunnar gör allt från att kakla badrum till att renovera kakelugnar och murar skorstenar mm.
Kanske kan man få lite extra rabatt för reklamen?

Har funderat på det om det inte finns firmor som är villiga att tex, ge en rejäl rabatt eller till och med sponsra med sin produkt, för att man väljer tex. just deras kamin eller fläkt i köket eller en pool eller liknande, mot att man faktiskt gör ganska bra reklam när man skriver blogg, då många faktiskt läser just husbloggar. Bra sätt att både synas i och nå ut via.

Snickarna ska in i huset nu i veckan för att börja lägga golven.
Efter det ska vi börja måla väggarna och tapetsera.

I går kväll har vi i alla fall planerat för våra garderobsinköp.
Vi valde ju bort garderoberna som ingick då vi ändå behöver fler än vad som ingick.
På fredag ska vi till IKEA och inhandla garderober är det tänkt.
Så här ser planeringen ut, men med viss önskan från maken om att jag ska ändra mig lite då han tyckte det drog iväg i pris.
Vårt sovrum, skjutgarderob PAX 200*66*236 med inredning.

Den är svart/grå och ser snygg ut på bild, hoppas den är lika fin på riktigt.
En av dem han vill jag ska välja bort, men njaaa, det hade jag inte direkt tänkt.
Sen hallen, där ingår det en skjutgarderob som vi valt att ha direkt i anslutning inne i entren, på höger sida när man kommer in genom dörren.
Men borta i hallen, mitt emot toaletten ska vi ha en till stor skjutgarderob och där vill jag ha den här med inredning.

PAX skjutgarderob ek med svart glas 200*66*236

I barnens rum blir det vanliga vita garderober, 3 stycken 50 cm, totalt 3 meter bred.
Utom i Emelies rum där det blir bara en garderob svart eller en vit med spegel på dörren.

I helgen har vi haft rean utlandsvärmen och då är det inte så lätt att inte få drömma och önska om vad man skulle vilja ha på altanen i vårt nya fina hus, ja en altan till att börja med så klart men även något att ha till den.


Älskar verkligen den här gruppen Amalfi från MIO möbler. Min vännina Linda har dessa supersnygga möbler som är så sköna att sitta i en ljum sommarkväll.

Soffan Odessa också från MIO är bara helt fantastisk!
Påminner om den härliga soffan, samma vänner och vi satt i i somras nere i Stockholm på en uteservering.
Helt enormt härlig, superläcker och en man bara vill ha!
Keep on dreaming, säger Urban!

Dessa är också från MIO de heter Falsterbo och är stilrena och snygga och jag gillar det stora rymliga bordet.
De skulle passa till huset och oss.

Men antar att vi lär få leva med våra plastmöbler i grönt några somrar till.
Men drömma får man och önska med, eller hur!


Hittade detta insynskyddet från Strösseldesign och det blir troligen ett sånt i alla fall i tvättstuge fönstret, kanske även i vårt stora sovrumsfönster.
Den finns både hos Design online och hos Inne Online.

    
Lite till barnen!
Jag gillar verkligen Karin Mannerstål
Antar att vi inte kommer köpa mattorna, men de är verkligen sååå fina.
Men tyget blir det troligen gardiner av och kanske påslakanset med.
Busigt och kul!

Slutligen är utefärgen också redan bestämd!
Vi har enats om S 1002-Y, får tacka vår snälla blivande granne på första etappen av området för färgkoden.
Hoppas den blir lika fin på vårt hus som på deras hus.
Pratade färg igår på färgaffären då de hade kampanjpris på Nordsjöfärg, men han rekomenderade ändå Demidekk.
Så om någon sitter inne med kunskap om färg så dela gärna med er!
Alla råd och tips mottages tacksamt.

Nu ska jag hinna kika på hörnbadkar VS Bubbelbadkar, måste bestämma oss snarast för det.
Sen ska jag återgå till statistikföreläsning och vetenskapliga artiklar, föreläsning hela dagen lång.

Avslutar med middagstips från vad vi åt igår.
Fuskade med färdig grillad kyckling för att alla här hemma älskar det
till det kokade vi fullkornsris till detta hade vi en vanlig sallad samt att jag serverade
god gratäng på ett recept jag fått av min lilla syster Martina, supergott!
Recept:
Skär cocktailtomater i delar
skär en squas/zuccini i mindre bitar och bryn den i olivolja så den får fin färg.
Fördela sen allt i en ugnssäker form
Mosa en 200 grams bit Fetaost och blanda med grädde, krydda med Basilika (gärna färsk) samt en klyfta vitlök (jag använde vitlökspasta på tub, funkade lika bra) och svartpeppar.
Häll blandningen över grönsakerna.
Gratinera i övre delen av ugnen på 250 grader ca 10-12 minuter.

Snabbt enkelt och jätte gott!


 




Kommentarer
Postat av: Miranda

Jag tycker att det är lite svårt att hitta en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg blogg!

2012-03-18 @ 19:12:28
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Jeanette

Jag har tagit en av de färdiga som finns som val, minns dock ej vilken. Sen har jag ändrat lite lite i själva skriptet, men minns inte exakt vad då detta var så länge sen och har inte ändrat något alls sen dess.



//Jeanette

2012-03-18 @ 20:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0