Det rör på sig........

ja så kan man sammanfatta vårt liv just nu.
Nu är barnen i alla fall åter friska.
Först var det Isac som hade lunginflammation.
Sen fick jag någon släng av influensa och vart liggandes i 2 dagar.
Som om inte det räckte så har vi även hunnit med en sväng med magsjuka här igen.
Men nu så, peppar, peppar.........

Mitt i allt så är vi en heltidsarbetande elektriker och en heltidsstuderande sjuksköterska med tentor och praktik och ja.... och en stor familj med både småbarnsbekymmer och tonårsbekymmer och som grädde på moset så bygger vi också ett hus.

Ja släkten tro väl att vi inte är riktigt kloka?
Men å andra sidan så känner de oss så väl så de vet att vi fixar det mesta även om vårt liv i deras ögon ter sig mer än man kan klara av.

Urban har återigen hunnit vara uppe i huset och dragit lite el. Han har dragit det som vi vill ha extra, utöver det som är tänkt att vara.
Sen har han kopplat klart centraldamsugaren nu.
Å vad vi klurat och funderat över vart, hur och så vi ska ha vår ytterbelysning.
Vi vet ju vad vi vill ha för slagsytterbelysning, men sen vart de ska sitta och i vilken höjd.
  Någon av dessa.
Men ja nu har han i alla fall dragit för det också så få vi hoppas det blir bra.
Sen ville jag ha sån belysning som är infälld i väggen som vi såg i visningshuset vi var och tittade på i Vallentuna.
De hade satt den i trappens vägg och det vill jag så gärna ha, jätte snyggt och även praktiskt.


Lägger in foton som tagits under tiden från sista inlägget fram till nu:
 
  Vinklar och vrår kan man väl säga att det är, så jag förstår om snickarna ibland tycker att det är aningens trixigt.

Några fel har vi upptäckt men vår schyssta säljare Roger på Myresjöhus är tilmötesgående och allt har ordnat till sig.
Detta var ett av felen som blev, att utrymmet mellan badrumsfönster och vägg blev för litet så inte duschväggen rymms, men nu ska man flytta bak väggen så det blir en rak linje och då löser sig det lilla problemet.
Kanske inte lika roligt för snickarna som ska göra om det hela, antar att de inte kallar det ett litet fel....

Lite bilder som tydligen roar min man, jag vet knappt vad som är vad..............
  
 spottarnas koppar på plats i köket, en duktig man har jag, det har han fixat, men jag har bestämt vart de ska sitta, så jag hopas det blir bra i verkligheten också.

Centraldammsugaren
  

Taket färdiglagt och fina utsiktsbilder över Runn:
  


En resa till Sälen har vi också hunnit med.
Tack våra underbara vänner Linda och Andreas för att vi fick komma till er mysiga stuga i Lindvallen.
Vi hade en underbar och välbehövlig kortvecka där med barnen.
Alla utom jag åkte slalom, till och med vår lilla Timea provade lite smått.
  

 
På väg hem från Lindvallen så tog vi så klart en vända till huset så barnen fick se sina rum och så.
Här står de mitt i det som blir vardagsrummet.

Elen:
    
Nu är troligen elektrikerna klara och det är åter dags för snickarna att göra entré i huset.

 Spottarna i badummet nere, totalt har vi 24 spottar i huset.
 Vindstrappan i Emelies rum
 Vinden
 Matrummet

 Timeas rum med det härliga stora takfönstret

 Panelat. Snickarna har gjort ett jätte jobb. Det fattades lite saker till fönstret så de har inte kunnat göra det helt klart än.

 Elen fixad så vi kan ha ytterbelysning på sidan av huset.



Så nu är det inte långt kvar tills det är dags för vår jätte insats att spackla, måla och tapetsera............
så alla frivilliga är välkomna då att göra en insats.


Kommentarer
Postat av: anette

Skönt att ni är friska och jättekul att se bilder. Våra hus liknar ju varandra litegrann och det gör det extra spännande.

2008-03-19 @ 08:45:50
URL: http://vibyggerhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0