U t m a n a d

Jag har blivit utmanad av Anna som har bloggen Familjen Göransson, jätte kul och jag accepterar utmaningen! Utmaningen som jag ser det består mest i vem som jag mest är nyfiken på....:-)
Jag ska svara på fem frågor om mig själv och sedan skicka den vidare till fem andra bloggare.

Regler: Svara på frågorna om dig själv. I slutet av inlägget ger du den vidare till 5 andra bloggare. Och sedan skriver du en kommentar hos deras bloggar att de har en utmaning att hämta.

1. Vad gjorde du för tio år sedan
10 år sedan.... Jag var ensamtående med 3 egna barn och ett litet fosterbarn. Vi bodde kvar i vårt hus vi byggt 1991.
Hade precis slutat som dagbarnvårdare och börjat arbeta som undersköterska på hemsjukvården, samt som familjehem.
Dessutom hade jag precis avslutat min lysande karriär som Tupperware säljare och gruppcoach.
Något jag saknar enormt mycket än idag, det var en underbar tid, men tiden som ensamstående med ansvar för både barn, hem och hus samt arbeta heltid tog alla min tid och tiden räckte tillslut inte till.
Den här sommaren för 10 år sen träffade jag också Han med stort H, ja han som är mannen i mitt liv.
Vi blev senare ett par och gifte oss och fick 3 underbara barn tillsammans.
Han fick 3 bonusbarn och villa på köpet.
Jag är lika kär i han nu som jag var då!

2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag.
Klockan är nu 23:09 och min lista borde redan vara avklarad för idag........... lite av vad jag gjort idag.
 1. Monterat IKEA köks skåp till vår köks ö
 2. Städat och städat
 3. Gratulerat min mamma som fyller år idag samt hämta hem Timea som sovit över hos mormor till idag.
 4. Tvätta (gör jag varje dag flera maskiner per dag.
 5. Bada tre barn och läsa godnatt saga för dem

3. Godis jag gillar.
Jag är en riktig godisråtta och ä l s k a r  verkligen GODIS!
Favoriter varierar men lösgodis/plockgodis tex. sockerbitar, colaflaskor, Riesen, mm mm
Kom på en favorit över allt annat, Gröna Kulor och Fazer Liörkonfekt mest de med rött papper och sen Punschen (grönt papper)

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär.
Låta någon annan komma och färdigställa allt i vårt hus som är kvar att göra (jag skulle bara peka och visa)
Sen betala någon för att färdigställa hela tomten med gräsmatta, altanbygge och hela rasket.
Sen bjuda min underbara familj på en härlig resa utomlands (som mina barn tjatar om allt som oftast)
de är verkligen värda en lång härlig semester med sin mamma och pappa och att bara få vara tillsammans med oss i lugn och ro.
Så mycket som de fått stå tillbaka under byggtiden så är de så värda det.
Ja i övrigt skulle jag också se till att en del pengar förvaltades på något sätt så de växte och vi kunde leva tryggt i alla år.
Unna mig själv lite shopping, en ny barnvagn *ler* lite nya kläder, lite spa och andra sköna behandlingar och nya fina naglar (som jag inte skulle slipa, spackla, måla och tapetsera med *skrattar)
Självklart skulle jag också ha en mängd fadderbarn runt om i världen

5. Städer som jag bott i.
Stockholm, Uppsala, Avesta

Jag utmanar 5 följande bloggare:)
1. Meadagar
2. Husbygget i Falun
3. Familjen Klinger
4. Vi bygger hus
5. Jungbyggarna


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej vännen! Roligt att läsa! Du avslutade du din TW karriär ungefär när jag började :) Skönt att läsa att allt verkar bra med er!! Många kramar Maria

2008-06-10 @ 09:24:02
URL: http://www.mariasdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0