Takläggningen

I fredags så for U och hans pappa upp för att förbereda inför helgens takläggning.
Min svåger T, min son Tim, urban systers man och son samt Johan som är en av våra vänner for upp på  lördagen och hjälpte till med att lägga tak.
Hela lördagen slet de från tidiga morgonen tills det var mörkt ute.
De hade otroligt tur med det fina vårvädret.
Både min svåger T och Tim hade fått ordentligt med färg i ansiktet när de kom hem på kvällen.

Idag hade nog Urban räknat med att han och hans pappa skulle klara resten själva, men fast U har svårt att be om hjälp, så blev han idag tvungen att ringa ut både svågern T och Tim igen.
Så jag körde dem upp till tomten så min syster kunde ha sin bil hemma och så var hon snäll och hade mina två små killar också.

Jag och Timea fick ägna vår dag åt shopping i Kupolen hela dagen, då de även behövde åka med mig hem igen.
Det blev lite skor och kläder och sen for vi till Barnens Hus för att känna och klämma och testa en Phil and Ted vagn också.

Väl tillbaks vid huset så höll de fortfarande på för fullt med takläggningen.
De var alla vid gott mod, men såg alla slitna och trötta ut. Antar att de somnar som stockar ikväll allihopa.
Vi stannade och inväntade dem tills de var klara.
Det blir jättefint, även om det skulle ha varit idag jag skulle ha valt taktegel, så skulle jag ha velat haft ljusgråa pannor istället för de mörkgrå vi nu valt.

Idag  passade jag också på att ta en titt på ovan våningen, lite läskigt att vingla upp på den metalltrapp som bara är där provisoriskt, men jag tog mig både upp och ner.
Från övre plan har man utsikt ut över vattnet, jätte fint!

På väg hem så ringde min syster och berättade att Isac somnat under avslappningen på gymnastiken och att han nog har feber.
Väl hemma så, visst var det så nästan 40 graders feber, så det är en ynklig liten kille här på kvällen som ska få sova inne hos mamma, så jag kan ha full koll på honom. Är livrädd för feberkramper och hjärhinneinflammation, så jag vill gärna ha dem så jag kan se dem när de har så där hög feber.

Tur att jag kan vara ledig i morgon från mina studier så U behöver inte ta vab i morgon.

Bilder från takläggningen kommer så snart make och kamera är hemma igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

T här
Jättekul att få vara en del av din blogg svägerska J men jag kan nämna att din svåger T, som för övrigt delade lördagsnöjet med bl.a sonen Tim och vännen Johan, heter Thomas. Jag lovar att det stämmer för det sa i alla fall din man när vi satt på taknocken och tyckte synd om varandra. Njaaa nu blev jag osäker, vi kanske pratade om tegelpannor och säkerhetsföreskrifter. Vänta lite nu -
Vi har ju blivit itutade av våra käresta att vi bara kan göra en sak i taget och jobba, det gjorde vi ju så det innebär att vi sa - ingenting till varandra.
Jättekul att jobba med en kompis som inte säger någonting, eller hur?

T, tillika svåger, tyckte det var sååå kul med takläggningen att han råkade lägga
flera tak i diffusa vinklar i sömnen. Det fick till följd att han var tvungen att gå upp flera ggr under natten och släcka törsten.
Tur man är statligt anställd, då är man ju van att jobba 24 timmar om dygnet.

Ska jag nämna något om planeringen och förberedelerna för helgarbetet så var det mycket bra. Stor eloge till U och Y som hade klart med arbetsfördelningen när vi kom till huset. Det går så mycket smidigare då.
Svågern

2008-02-25 @ 23:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0