Sopkörning

Idag har U och hans pappa varit och kört sopor från bygget hela dagen.
Det var en bra bit till sopstationen och det blev flera vändor dit.

Nu är i alla fall takfönstret också på plats, jag han börja bli orolig för att de missat att vi skulle ha det.
 

Urban har redan invigt taket och kännt på känslan av att vara där ovan, inför lördagens takläggning. 
Utsikten från taket var jättefin ut mot sjön och den andra sidan ser man ut över villaområdet.

 
De fina silver ränndalarna är redan på plats, så snyggt kommer det bli.

Här sitter snickarna och har huvudbry och försöker förstå ventilationsritningarna.
De sitter där det sedan kommer vara helt öppet mellan vardagsrum och nock i taket, men just nu ligger ett provisoriskt golv där så de lättare kan arbeta.

Ovanvåningen badrummet till höger med det långsmala fönstret och ett av barnens rum till vänster.

Här står vår centraldammsugare och väntar på att bli installerad senare.



Nu är det bara att hålla tummarna att Timea blir kvitt sin förfärliga hosta och Isac sin feber så de kan vara på förskolan.
Annars blir det svårt att få ihop arbete och studier.
Idag har vi haft ännu en dag hemma och jag ligger 8 timmar back med studierna som måste tas igen före fredag, så imorgon och torsdag blir det som väntat minst 12 timmars studier och U får vara hemma med de sjuka små barnen men troligen ska han jobba mellan 6-9 på morgonen och kanske en stund på kvällen när barnen lagt sig.
Livet som småbarnsförälder är verkligen ett evigt pusslande. Men jag klagar verkligen inte för barnen är det bästa som finns, men man önskar ibland bara lite fler timmar på dygnen.

I fredags fick vi offerten från en av kakelfirmorna vi lämnat in hos och idag ringde den andra firman och ville att vi skulle komma in och hämta den offerten och även få lite mer info.

Nu ska jag skynda mig att hinna surfa ut på nätet för att spana lite på en barnvagn jag är sugen att köpa. Alla som känner mig vet att jag är ett riktigt barnvagnsfreak och nu var det verkligen länge sen sist jag bytte vagn, så det börjar kännas som det är läge för en uppdatering på den fronten nu.
U är helt med på det bara jag säljer de 2 vi har nu, en Teutonia Timmy -07 Röd/svart och en Emmaljunga Cerox Sport -07 Djungel Pink, den är supersnygg så det tar lite emot, men vi får se.................... snart har jag inga små längre som åker vagn så kanske blir det sista bytet nu???
 
Måste bara visa den
En Phil&Ted
som man kan ha ett barn i men även enkelt sätta på en syskondel så även Isac kan åka när han inte orkar gå långt.
Sen är den supersnygg också........
annars blir det en Urban Jungle.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Gaahh, vilken snygg vagn! Man blir ju bebissugen av att se så snygga "tillbehör" till de små... Huset ser också kanonfint ut! C

2008-02-20 @ 13:44:13
Postat av: daniel

Hej!
De börjar hända lite grejer hos er :) skoj! jadu de här med daig jag har faktiskt inte ens tänkt så långt ännu,sen har jag lite svårt att bestämma mig för om de ska vara dagis eller dagmamma. Sen har dom ju sakt att dom eventuellt ska bygga dagis ute vid oss men de är tydligen inte förrens om 3 år isåfall!!? konstig kan man tycka när det är så mycke barn nu i området.
Så jag kan tyvärr inte ge dig nått råd :)

2008-02-21 @ 17:00:04
URL: http://husbyggetfalun.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0