Nya tag!

I morgon ska U äntligen upp till huset.
Isac fick komma hem i helgen och det var körtelfeber.
Så lever och mjälte är förstorade och leverproverna var på bättringsvägen, men han ska ta det lugnt minst en vecka = inget dagis då.
Så vi har verkligen fått pussla med våra arbeten och studier och fördelat tiden så gott vi kunnat.
I morgon ska dock farfar ta Isac och de ska köra lite sopor från bygget, så pappa U får arbeta i lugn och ro.
Jag ska plugga hela långa dagen då jag hoppas att Timea håller sig frisk nu så hon kan gå till dagis i morgon.Hon åkte på 40 graders feber i helgen och har varit allt annat än pigg, men nu peppar peppar så hoppas vi dock det har vänt.
Idag har hon vart hemma med U och allt har vart bra, lite snorig än, men ingen feber på 2 dagar.Fhilip han har peppar peppar hållt sig frisk så han var på dagis idag och fick dessutom följa med sin farbror Thomas och kusinen Emma efter dagis. Sen fick han följa med på kusinen Adams fotbollsträning då farbror Thomas är tränare. Gissa om det var en stolt kille som kom hem ikväll.

I kväll ska jag sätta mig ner och försöka få lite koll på de val som återstår eller ja tittat har vi gjort innan men nu måste vi bestämma oss.

Sen får vi se hur den näst äldsta tänker göra nu, han har hela tiden sagt att han ska flytta med oss, men nu har han fått jobb här, visserligen sommarjobb, men ändå.
Chansen finns att han får vara kvar då företaget kommer expandera.
Kanske får det bli Fhilips förslag, att storebror delar rum med honom?

Vi ska ha genomgående vitt i huset men nu måste jag också få klart för mig vilken vit färg, det finns ju mängder av nyanser av vitt.
Ska  man ta samma vita som det blir på köksluckorna för att inte de ska se gula ut eller något sånt? Jag vill inte att den blir för blå och heller inte för gul, den ska vara snyggt vitt och kännas bara modern och fräsch.
Alla experter på detta område, skriv gärna kommentarer om era tips på vitt i kommentera (under inlägget)

Hur gör man med rummen på övervåningen som har snedtak (barnens rum)?
Ska man tapetsera fonden på den väggen som är helhög eller tar man väggen rakt fram när man kommer in i rummet (men där är fönster på den väggen) ja hur gör man för att det ska se bra ut? Emelie funderar på att ha helvitt rum och istället satsa på en stor tygtavla som man enkelt byter tyg på efter tycke och smak som ändras hela tiden. Samt på snygga textilier som överkast och gardin som sen också enklare kan bytas ut. Hon såg en ide i Leva & Bo bilagan från Expressen där de inrett ett tonårs rum på ett sätt som hon föll för direkt.

Usch så mycket val och funderingar, men samtidigt roliga val, men känner att nu måste jag bestämma mig.

Återkommer med mer info när U vart upp i huset i morgon.





Kommentarer
Postat av: Christina

Vilken himla otur ni har haft med alla sjukdommar. Hoppas ni håller er friska nu. Vi har ju valt att ha tapeter i sovrummen, så då blev det fönsterväggarna som blev fondvägg. Vet inte om det är det bästa, men det blev bra.

2008-04-24 @ 08:45:42
URL: http://familjenaugustsson.blogspot.com
Postat av: Klas

Jag skulle nog titta på en vit färg till väggarna som är lite åt mörkare hållet typ cream eller vad man säger. Vi hade en målad tapet i vitt i vår förra lägenhet och den var lite för vit för märken syndes väldigt väl. Sedan tror jag att om man har en sådan färg så kommer era luckor att kännas "vitare" men det är bara vad jag tror.... Vi har pratat om att ha fond väggar i vårat kärngården på de full höga väggarna i rummen uppe. Men vi har tyvärr långt kvar.....

2008-04-24 @ 11:56:40
URL: http://hus.germunder.se
Postat av: anette

Hos oss är det garderober på den fullhöga väggen vilket gör att det inte blir mycket väggyta kvar till fonden. I Moas rum har vi tagit fönsterväggen OCH den fullhöga väggen med fondtapet. Ang. det vita så har vi köpt en provburk med Specialgrå (från visningshuset i Malmö), återkommer när vi provmålat. Igår var jag hos en jobbarkompis som målat obruten vit i sin lägenhet. Om man tittar noga ser dörrfoder osv lite smutsvita ut, men det var nog bara jag som tänkte på det.

2008-04-24 @ 21:45:31
URL: http://vibyggerhus.blogg.se
Postat av: Lincoln Eriksson

Har följt er blogg en tid nu sedan vi bestämde oss för att bygga hus och samtidigt fann er på nätet. Var faktiskt er blogg som gjorde att vi skapade en egen. Kommer dyka in som oftast för att följa erat bygge med största intresse.

Mvh// Lincoln

2008-04-29 @ 23:39:24
URL: http://husblogg.diblinc.com/
Postat av: Syrran

Äntligen verkar alla i er familj vara friska igen! Vet att ni varit i huset över helgen, så nu väntar jag med spänning på bilder!
/Kram M

2008-05-02 @ 23:23:43
Postat av: anette

Hejsan! Jag svarar dig här inne också om väggfärgen. Det är (om jag förstod tjejen i färgaffären rätt) liiite gult, svart och grått i färgen så det är nog möjligt att du tycker att den går lite åt gult. Jag tyckte som sagt att den mest liknade S 0500-N, och framför allt var långt ifrån S 0502-Y som verkligen är gul i mitt tycke. Jag antar att takfärgen är obruten vit, tror det brukar vara det. Om du inte gillade Specialgrå är kanske just S 0500-N eller en obruten vit det bästa för er?

2008-05-05 @ 19:40:56
URL: http://vibyggerhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0